• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

mystjejen - Gå med i en receptswapp och scrappa lite recept. Det är jättekul och du behöver inte ha några foton (om du inte vill) som du behöver färgmatcha. Bara att välja hur man vill

• Sagomamma

Ellisen skrev:
    "Sagomamma, du är helt otrolig!
    Beställde juli-paketet av dig igår och fick grejerna idag!!!
    Snacka om suverän service!!! "

*glad* Tack! Alltid lika roligt att få bekräftelse!

När jag har använt mig av "dymo" så har jag skrivit ut från datorn, var nog för snål, hehe ! Har skrivit ut dymotexten på dubbeln i mitt galleri!

• Meli

Två nya LOs i galleriet, så nu har jag bara EN LO kvar till Turkietalbumet, hoppas jag hinner med den ikväll

• Loppan79

Är det ingen som vet vart man kan få tag på 8*8 album?

• Matriark

Nu när jag kollade Meli's senaste LO's kom jag att tänka på en sak. Sedan jag började med scrapping har jag blivit mer motiverad att "hitta på" saker.. Picknick, åka till stan, rida, plocka blommor, resa, fixa hemma, baka, gå ut i skogen... Allt möjligt. Och när jag bestämmer för att göra nånting tänker jag på hur jag ska dokumentera, fota och scrappa det vi ska göra....

Jag tycker det låter lite dumt egentligen att jag inte kan göra något utan att tänka på scrapping, men samtidigt är det bra, får då gör jag ju saker, jag som annars är ganska lat och bekväm av mig om ärligheten ska fram

Nu t ex ser jag jättemycket fram emot att åka till tomteland, och tänker på papper och dekorationer m.m.

Är det nån fler som tänker så?
    Lite liknande att se pappersmönster överallt.. det är ytterligare ett tecken på "scrapoholism"

• Skumpis

Matriark - Jag tänker också så Kanske inte just att jag hittar på saker för scrappingens skull men det jag ska göra planerar jag gärna utefter scrapping. Just nu fixar jag inför sonens ettårskalas imorgon. Jag har bestämt var han ska sitta och få sin tårta utefter snyggste väggen bakom samt satt upp matchande balonger *konstig mening*

• lillvilda

åh jag vill att mina kort ska komma så jag kan sätta igång å scrappa dom. Jag är såå sugen på att scrappa. jag ahr såå mycket ideer.

jag har märkt att jag gärna använder datorn till att skriva ut texter och bilder å så. Någon fler som använder sig av clipart eller liknande för att dekorera era lo:s?

• Meli

Matriark

Så kan jag med känna, och när jag tar foton ta jag minst 5 bilder på varje grej, i olika vinklar, för att det ska gå bra att scrappa sen

• Fnyz

nu har vi haft dop å massa kort knäppta så jag skulle kunna göra ett eget album om dopet blir mins en dubbel lo iaf kanske flera

Svar på tråden Scrapträsket 2