• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • lillvilda

annika5064: hur menar du? menar du att för att man använder färdiga stämplar så blir korten inte orginella, egna? eller hur då?

Jag har aldrig provat att göra kort så jag vet inte riktigt.Men blir de inte personliga för alla sättaer ihop å gör korten orginella?

• Jo79

Oj, ja BG:S nya var verkligen fina! Gillade Gypsy bäst.... ska bli kul när de kommer!

Mamma till KaramEllen
  • annika5064
    lillvilda skrev 2006-07-22 23:26:23 följande:
    annika5064: hur menar du? menar du att för att man använder färdiga stämplar så blir korten inte orginella, egna? eller hur då?Jag har aldrig provat att göra kort så jag vet inte riktigt.Men blir de inte personliga för alla sättaer ihop å gör korten orginella?
    Njae, jag menar nog mer, att det som saknas är det där lilla personliga, som fotot är...
  • dramaqueen

Jag började med att göra kort och det är på nåt sätt helt annorlunda än att scrappa. Jag gjorde aldrig ett kort som var lika det andra (hade iofs samma stämplar ibland men då gjorde jag olika utförande) ofta gör jag ett kort bara till en viss person och då har man ju den personen i tanken.

Jag tror inte man på nåt sätt kan jämföra scrapbooking med kortmakeri. Scrapbooking gör man för sig själv och för framtiden tycker jag och kortet gör man för att göra någon annan glad en liten kort stund

Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • annika5064

"Jag tror inte man på nåt sätt kan jämföra scrapbooking med kortmakeri. Scrapbooking gör man för sig själv och för framtiden tycker jag och kortet gör man för att göra någon annan glad en liten kort stund "

Naturligtvis är det så! Jag förkastar inte kortmakeri, om nu någon tror det, det är nog bara inget för mig...ännu, kanske jag ska tillägga. Men det vore kanske något att pröva nästa gång jag får en blockering...

• PamPam 83

Man kan ju använda foton även när man gör kort...

• dramaqueen
    annika5064 skrev 2006-07-23 10:31:47 följande:
    "Naturligtvis är det så! Jag förkastar inte kortmakeri, om nu någon tror det, det är nog bara inget för mig...ännu, kanske jag ska tillägga. Men det vore kanske något att pröva nästa gång jag får en blockering...

Fniss, näe det trodde jag absolut inte, jag gav bara min syn på saken Jag har över 600 stämplar ... men nu håller jag på fasar över till bara scrapbooking för jag har inte tid med båda och jag prioriterar framtiden Ska dock behålla ett par bebis, jul, bröllop, grattis stämplar så jag kan göra lite kort OM det är någon speciell som fyller år

Tur att tradera finns så man kan få tillbaka lite av de pengar man lagt ut

MEN de finns de som använder stämplar jättebra till sina LOs, jag lyckas dock inte riktigt med det. Här är ett superfint exempel: http://www.twopeasinabucket.com/pg.asp?cmd=display&layout_id=933361 

Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • Fnyz

godmorgon...

jag ska få ett eget scraprum!!!!!!!!!!!

inatt när sambon å jag satt å mös å pratade lite i soffan så sa han att han hade funderat på de (utan att jag sagt något om något sådant) han tyckte att de var så rörigt när jag använder matsalsbordet till de så nu ska vårat stora förråd inredas å bli scraprum

• Matriark

Grattis Fnyz!! Det är väl en scrappares högsta dröm... Glöm nu inte att dokumentera förvandlingen och scrappa om den
    jag hoppas själv på att vårat drömhus ska bli vårat.. jag har redan inrett ett scraprum i mina tankar...Räcka ut tungan

Svar på tråden Scrapträsket 2