• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

Tack!! För tipsen.
    Har börjat scrappa en tavla...får se hur det blir.

Jag tänker också på scrapping ofta.
    Häromdagen tog jag kort på lillans fötter i sanden och då blev det mycket plats över i ena hörnet/sidan.
    Tänkte ta bort det men så kom jag på att där skulle det bli jättefint med text...
    Och igår såg jag att min vaxduk har ett fint blommönster som jag ska rita av till nästa LO...

• Cia o krabaten

Ja det kan varmt rekommenderas att försöka få till en egen plats där man kan ha allting.

Jag har lyxen att ha ett helt rum!!!
    Stort skrivbord, skåp med mappförvaring för papperen och hyllor för stämplar mm.
    Byrå för alla tidningar, qk, oanvända album osv och hylla med albumen och symaskinen och allt annat i.

Och glöm inte det stora hörnskrivbordet med dataplatsen. Där kan man ju också lätt röja undan när man får scrapsällskap!!

Supernice är det!
    (Men jag var glad åt mitt skrivbord under trappen i vintras också )

• Mystjejen

dramaqueen: Vilken fin pekbok!!! En sådan ska jag nog med göra, funderar på att göra en med färger...
    Och tack för tipset med two peas in a bucket...fattar inte att jag missat den!!!superbra!!!

• Loppan79

Ang egen scrapplats. Min man sa idag när jag satt på golvet och scrappade att vi nog borde försöka hitta något bort typ sånt som arkitekter har. Alltså ett stooooort hörnskrivbord som man kan stå vid!!! Mmmmmm, det skulle sitta fint
    Om en månad får jag ett eget rum till min scrapping Just nu känns det lite jobbigt att plocka fram allting och sitta på golvet och scrappa...

• annika5064
    Meli skrev 2006-07-22 21:52:21 följande:
    annika5064 *tack Jo, visst vad de fina, lite annan stil på deras nya kollektioner tycker jag, påminner de inte lite om chatterbox?
    Jo, det gör de faktiskt; kunde inte komma på vad de påminde om, men chatterbox yes! 
  • Meli

annika5064

Fast inget klår dock mina absoluta favvisar, vagabond och Phresh and Phunky

• annika5064
    Cia o krabaten skrev 2006-07-22 21:52:52 följande:
    Ja det kan varmt rekommenderas att försöka få till en egen plats där man kan ha allting.Jag har lyxen att ha ett helt rum!!!Stort skrivbord, skåp med mappförvaring för papperen och hyllor för stämplar mm.Byrå för alla tidningar, qk, oanvända album osv och hylla med albumen och symaskinen och allt annat i.Och glöm inte det stora hörnskrivbordet med dataplatsen. Där kan man ju också lätt röja undan när man får scrapsällskap!! Supernice är det!(Men jag var glad åt mitt skrivbord under trappen i vintras också )
    Förvånad!!! Ett helt rum??? Jag har ett skrivbord inklämt bredvid soffan, bakom en fåtölj, som jag är jätteglad över, men detta plockafram-ande och plockabort-ande är ju så tidskrävande...ah, vad jag hoppas vi hittar ett hus snart; är LOVAD eget rum Skrattande
  • annika5064
    Meli skrev 2006-07-22 22:17:02 följande:
    annika5064 Fast inget klår dock mina absoluta favvisar, vagabond och Phresh and Phunky
    Du kanske vill köpa mina? Flört
  • MAMMSY

Tjoho tbx från se,estern å e så scrapsugen att det kliar i fingrarna
    Har inte scrapppat sen skumpis å jag scrappade för typ 2 veckor sedan alldeles för länge sen... Resultatet blev två lo:s som finns i mitt galleri nu
    Meli kollade in dina nya på scrappiz Kanonfina Nu ska jag kika lite tillbaka i tråden å se hur mycket kul ni har pratat om medans jag vart borta

Svar på tråden Scrapträsket 2