• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

Hej!
    har några frågor angående minialbum...
    Vill egentligen veta alltmöjligt men det jag undrar mest är:
    1. Vad är storleken i cm på 6x6 och 8x8?
    2. Vilka favoritalbum har ni?
    3. Väljer mellan de med plastfickor och de med papp typ...vad är era erfarenheter?
    4. Papper? Finns det i de storlekarna el får man klippa sönder cardstock ock 12x12 papper?

Ska scrappa sommaralbum tänkte jag... måste ta en paus från babyalbumet, är sååå trött på det!!

• Mystjejen

Eller: Jag hann inte göra något album. Min dotter är 20månader nu... Och jag har bara gjort 5-6 LO:s... Så du är inte ensam om att inte hinna...
    Mitt tips är att skriva ner allt som händer, utveckling och sådant som du tycker är viktigt, man glömmer superfort!!! Jag gjorde inte det och nu är det jättesvårt med vissa grejer...

Du kan ju lägga korten tillsammans med anteckningarna så är dert bara att ta fram det när tid och lust finns. Jag har delat in mina kort i bb, försa dagarna hemma, våren, sommar, höst, vinter, jul och 1års korten (hon är född i dec)... Så behöver jag inte undra hur gammal hon är...

• Carolina1979
    Johannapanna skrev 2006-07-27 23:06:20 följande:
    Gör så!
    Fyy, elaka du som visade mig den sidan
    Jag är ju helt frälst i Disney - då skulle jag ju INTE besökt den sidan
  • Johannapanna

Carolina:
    Såg förresten att vi bor nära varandra. Passar ju bra!

• malin ulrika

Ett par LO's till i galleriet!
    Rätt nöjd med den senaste, även om dekorationerna så att säga har noll att göra med själva bilderna... Blev i alla fall inte så mycket raka klipp som jag brukar gra!

• Meli

Någon som har scrappat ett album, alltså utsidan. HUr har ni gjort då, liksom klätt pärmen med scrappappret, eller? Och hur skyddar man utsidan? Kan man plasta in den med sån där självhäftande plats man hae i skolan, eller hur har ni gjort?

• dramaqueen
    Meli skrev 2006-07-28 08:48:46 följande:
    Någon som har scrappat ett album, alltså utsidan. HUr har ni gjort då, liksom klätt pärmen med scrappappret, eller? Och hur skyddar man utsidan? Kan man plasta in den med sån där självhäftande plats man hae i skolan, eller hur har ni gjort?
    Jag har "bara" satt ett foto, en stor metallgrunka och band på album men då satte jag det direkt på med STARKT lim för det fungerade inte med det jag brukade ha.
    ~~tröttmössa~~
  • Johannapanna

Har kollat lite på scrapbooks.com 's fraktkostnader och de verkar skicka sina grejer med UPS, vilket kostar rätt mycket. Hur har det varit när ni andra har skickat efter grejer från USA? Hur mycket brukar fraktkostnaden bli?

• Blommig

Har också funderat på det här med att plasta in. Har ju tänkt scrappa min kalender och den åker upp och ner ur väskan många gånger per dag. Trist om det man gjort går sönder snabbt så vad tror ni om att plasta in? Blir det fult? Funkar det?

• Jen 82
    Eller skrev 2006-07-27 23:21:11 följande:
    Hej tjejer!När jag var gravid började jag med scrapbooking och tycker att det är superkul. Men nu när det verkligen är viktigt att jag dokumenterar dessa viktiga månader med min bebis, hinner jag ju inte!!! Jättetråkigt....finns det någon här som "hinner" scrappa trots en liten bebis?Den korta stund som de sover försöker man ju passa på att göra en himla massa andra saker som städning och matlagning etc, det finns absolut ingen tid till scrapping......
    Jag offrar min sömn några kvällar i veckan, jag har en 7 mån och en tvååring, hushållet hjälps vi åt med och gör det mesta när barnen är vakna.
    Men scrappandet går i perioder . . . Ibland blir det mycke och ibland inget alls men jag gör som dramaqueen, dokumenterar och antecknar och scrappar när lusten och tiden finns!
    Meli skrev 2006-07-28 08:48:46 följande:
    På Claes Olsson finns lamineringspapper som fungerar utan maskin, det kanske kan fungera, vet en som gjort ett 6*6 album och laminerat alla sidor.. Fast om det fungerar vet jag inte, kan vara värt o kolla!
    Tack för fin fint paket förresten
Svar på tråden Scrapträsket 2