• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Cia o krabaten

Nu har jag lagt upp lite osett. Halvnytt, men jag har inte visat det innan

• annika5064

Tack för alla grattis! Och, visst har jag önskat mig scrapsaker; vet inget annat längreGlad, men i form av pengar till mässan i september.

• Minimalla

Är det någon som beställt kort från Korthuset.se? Jag beställde ca 250 bilder därifrån men jag blev inte alls nöjd. Färgerna blev heldassiga, usch vad tråkigt... Nu håller jag på att övertala sambon att vi ska köpa färg/fotoskrivare ... jag vill också kunna förminska bilder!

Grattis annika!

• Johannapanna

Minimalla: Jag har beställt från Korthuset en gång och färgerna blev jättedåliga och bilderna var allmänt mörka. Kan inte rekommendera det stället!

• skrutthumlan2

Minimalla!
    Om jag var du skulle jag ringa och klaga på att fotona blev så dåliga! Speciellt om du beställt så många så borde få tillbaka lite av pengarna!

En fundering, blir det verkligen billigare att ha en egen fotoskrivare?Skulle också gärna vilja ha det, men jag har hört att papprena och bläcket till skrivren är så dyrt...

• tr3z

vi ska skaffa en fotoskrivare så småningom (förmodligen nästa månad). Inte för att skriva ut alla kort, men för att kunna skriva ut så att jag kan scrappadom jag vill direkt. Annars blir det för dyrt. Men ofta blir jag sugen på att scrappa, beställer iväg korten och sen har jag ingen lust när de väl kommer. Då vill jag istället scrappa nyare kort, som också hinner bli gamla innan de kommer iväg

• Minimalla

skrutthumlan, nu har jag mailat korthuset med lite klagomål, får se vad de svarar.
    Nästa gång väljer jag något annat ställe.

• claudia79

minimalla: jag beställde från Pixaco denna gång. Innan beställde jag från onoff- där det var bra kvalité, men lite "dyrare" än Pixaco. Nu har ja inte fått mina bilder än, men andra här har varit nöjda med dem, så dem kanske du kan prova nästa ggn

• solstraalen

Hej tjejer
    Köpte på tradera häromdagen över 2000 stansade "bilder" eller vad de heter.

Jag antar att man köpa sådana verktyg själv?
    Vad heter sånna?

Jag söker efter dekorationsrejer som har med prinsessa och prins att göra.
    Likaså fina blad och gräs.

*helt ny inom detta*

• ezzy

Är nybliven "scrappare"! Undrar bara om det är någon här som vet om man kan använda tyger på sina scrapalser?

Svar på tråden Scrapträsket 2