• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Sunny83

Har en liten fråga....om det står "non toxic" på ett lim, är det detsamma som "acid free"?
    Alltså syrafritt?
    Kan man använda det limmet till scrapbooking?

nybörjare i farten

• Marajjah
    Sunny83 skrev 2006-08-08 21:50:13 följande:
    Har en liten fråga....om det står "non toxic" på ett lim, är det detsamma som "acid free"?Alltså syrafritt?Kan man använda det limmet till scrapbooking?nybörjare i farten
    Non toxic betyder att det är giftfritt och jag skulle inte ta det för att vara syrafritt om det inte står acid free på det.
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Mystjejen

Mammsy: Ok! Då kanske det kommer... hoppas... Jag mejlade dem förut så jag får väl veta i vilket fall. Jag trodde att det alltid drogs med en gång när man betalar med kort. Bra att veta att det kan ta ett tag... Tack! Ska gå och nanna nu! När jag kollade mej i spegeln nyss så såg jag att mina ögon är rödsprängda av allt data och tv tittande...oops...har suttit här nästan hela dagen!!!

• claudia79

mystjejen:känner igen det där m kort på sig själv jag sa till min man att det kan ju va kul om barnen kan se på nåt kort iaf att mamma var med under deras barndom på alla roliga saker de gjort - han tänker inte på att ta precis jag har oxå beställt från PIxaco.se men jag minns inte exakt vilken dag det var förra veckan, men inga kort i sikte än..

• Blue Vapor

Hm, här sitter man, har slösat bort två timmar på att chatta och torrsurfa på fl.... istället för att pyssla!? Varför blir det alltid så?

Jag har beställt förstoringar på fujicolor, men hittar ingenstans om hur i hela friden man får veta att bilderna är färdiga för hämtning?! Någon som vet?

• malin ulrika

Mystjejen:
    min karl är i alla fall intresserad av att fota, men han är rolig på det sättet att han fokuserar ENDAST på barnen, han kan ta en massa söta bilder på mej posarande med dem i famnen, sen när jag ser dem upptäcker jag att han halshuggit mej på varenda bild och bara zoomat in på barnet!
    Argh!
    Prcis, man vill väl inte direkt ha MASSOR av bilder på sej själv, men det kan ju vara kul om 30 år att veta hur mamma såg ut också liksom...
    Ibland tar jag av mej själv, ibland ber jag honom helt enkelt, "kan du ta ett kort av oss, så jag får vara med också"...
    Har lärt mej att maninte kan ta nått för givet!
    Fast han har faktiskt lyckas ta ett par HIMLA bra kort, så det får väl vara förlåtet då, hittade just ett på mej från förra midsommar som är VÄLDIGT fördelaktigt, tror jag ska förstora upp det, fniss...

• malin ulrika

En fråga;
    jag behöver lite hjälp och inspiration till en "födelse" sida. Jag har skrivit ner födelsehistorian i en liten bok, gjorde en 8 sidor lång bok, typ some en pixi-bok fast lite mindre, ca 3 inches i kvadrat. Så den ska vara med på sidan, så man kan ta loss den och läsa hela historien om man vill.

Men den vill jag ha lite inspiration på mer "väljobbade" sidor, ska göra lite mer pill på denna tänkte jag än vad jag brukar göra på mina sidor, så alla som har tips på sidor med dels födelsehistorier, dels sidor i allmänhet som ni har gjort "lite extra" på så att säga, tipsa mej gärna!
    (Pyret78, din "kärt barn"-sida t.ex. ska jag hämta lite inspiration från, vill försöka göra pappret så där fransigt i kanten...

Hoppas ni kan hjälpa mej lite!
    Tack på förhand!

• Cino

Någon som vet om det finns scrapgrejor på Claes Ohlsson?? Även verktyg och allehanda saker och tillbehör??

• Loppan79

Blue Vapor - har du beställt via nätet och ska hämta i butik? I så fall brukar det stå på orderbekräftelsen att det är 3(?) dagars leveranstid till butik.

• Tbulle

Cino - har köpt skärmaskin, lite förvaring och Dymo på Clas Olsson. De har väl fotofix också..? I övrigt hittade jag inget intressant, men jag botaniserade inte egentligen.

Skickar ut mina frågor igen med hopp om att Någon kan svara:
    Dekorväv - är det någon som använt det eller vet om det går att använda?
    Ringstans (Ej cirkel) - var kan jag hitta det?

Svar på tråden Scrapträsket 2