• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • dramaqueen

Har börjat med inbjudningarna till namngivningscermonin nu. Hoppas på att få dem färdiga under dagen ...

Längtar efter hösten!
  • Jica

Kan någon hjälpa mig!!!! Har aldrig gjort scrapping förut men har samlat på mig lite grejjer och vill börja nu...frågor:
    Vilken storlek och sorts album rekomenderar ni? Vilka verktyg behöver jag för att kunna börja smidigt? Har man alltid ett enfärjat blad som botten och sedan bygger med andra papper och prylar?

Många frågor men är tacksam för alla svar jag kan få...och även tips där jag kan handla billigast materiel och album!

• Fnyz
    Jica skrev 2006-08-09 10:09:55 följande:
    Kan någon hjälpa mig!!!! Har aldrig gjort scrapping förut men har samlat på mig lite grejjer och vill börja nu...frågor:Vilken storlek och sorts album rekomenderar ni? Vilka verktyg behöver jag för att kunna börja smidigt? Har man alltid ett enfärjat blad som botten och sedan bygger med andra papper och prylar? Många frågor men är tacksam för alla svar jag kan få...och även tips där jag kan handla billigast materiel och album!
    jag rekopmenderar postbound-album: det är album med plastfickor i som man kan flytta runt som man vill ha dem så måste man itne scrapap i ordning. man kan även fylla på med fler plastfickor i dem.

jag scrapapr i 12*12 men även 8*8 är en vanlig storlek. beror lite på hur många kort man vill få plats med på sidorna. 12*12 är 30,5cm*30,5cm å 8*8 är ca 20cm*20cm.

Jag använder inte jämt ett enfärgat som grund utan ibland använder ajg ett mönstrat som grund. om du tittar på de två länkar jag skrev i mitt tidigare inlägg så är ju "studentbalen gjord på ett mönstrat papper och den andra på et enfärgat.
  • Fnyz

kändes hemskt när de inte fanns några kort på mig å då kom ajg på att från balen har jag 200!!!! kort som jag är med på så då måste de ju finnas ett par osm jag tycker jag ser bra ut på å jajamen

nu skaj ag scrappa om studenten åxå tror jag för där finns de roliga kort på en full Fnyz med vingligt plakat (plakat*2)

• Jica

Fnyz:

Tack för ditt svar....då ska jag genast sätta igång och beställa album och lite mer papper....ska bli såååå kul!!! Måste kanske skriva ut lite kort oxå...lite dumt med digitalkameran då alla bilder ligger på datorn

• Meli

Jica

Ett tips är att vänta lite med att beställa album, då de är ganska dyra, så vänta tills du känner att detta är något du vill fortsätta med

• annika5064
    Fnyz skrev 2006-08-09 10:02:04 följande:
    här kommer två nya: Den här är den första om mitt liv före Matilda å även före sambon: www.familjeliv.se/krypin/fnyz/gallery/phphwht...Den andra är en LO där jag ville använda alla mina nya fiiina knappar å även lite dooodling:www.familjeliv.se/krypin/fnyz/gallery/phpafmd...kom in å risa å rosa i min GB
    Jättefina!
    Jica skrev 2006-08-09 10:09:55 följande:
    Kan någon hjälpa mig!!!! Har aldrig gjort scrapping förut men har samlat på mig lite grejjer och vill börja nu...frågor:Vilken storlek och sorts album rekomenderar ni? Vilka verktyg behöver jag för att kunna börja smidigt? Har man alltid ett enfärjat blad som botten och sedan bygger med andra papper och prylar? Många frågor men är tacksam för alla svar jag kan få...och även tips där jag kan handla billigast materiel och album!
    Håller med meli, vänta med album; universalplastfickor räcker gott för förvaring! Verktyg du klarar dig långt på är skärmatta, skalpell och linjal, gärna stål eftersom en vass skalpell kan skära in i plastlinjaler...
Svar på tråden Scrapträsket 2