• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Tezsan

Vilka fina LO:sar alla gör, har kikat in hos flera och har säkert glömt att skriva i gästböckerna om hur fina där så det får bli kollektivt beröm här!

Försöker mig själv på scrapping men har så otroligt svårt att producera något, känns mest som man sitter och titta på papperna och dekorationerna. Har jag fått ihop några, men inte direkt så avancerade. Några finns i upplagda i mitt galleri - tar gärna emot tips/råd om att förbättra eller utveckla mitt scrappande.

Tycker detta är en kanonbra tråd med massor av bra tips både när det gäller scrappande och inköp!

• Meli

Tezsan

ofta kommer sånt med tiden, att man hittar sin egen stil. Ett tips kan vara att vara med i tex skissutmaningar. Då har du en färdig skiss att jobba efter, det tyckte jag var bra i början, dessutom är det roligt

Nu ska jag kika in en sväng i ditt galleri

• Tezsan

Meli - det kanske man skulle prova. Kan du rekommendra någon bra sida?

• Meli

Tezsan

www.scrappiz.se har skissutmaningar, en ny varje vecka. Det levereras en färdig skiss som man ska följa så långt man kan, sen laddar man upp sin LO i rätt mapp

• Meli

Tezsan

Sen hålls det utmaningar här på FL med, med det är lite olika typer av utmaningar, inte alltid skissutmaningar.

• Tezsan

Har varit inne på Scrappiz, det verkar ju jättekul! Måste jag nog prova på... fast väntar nog till nästa utmaning kommer, är lite kort om tid.

Men de utmaningarna som kommer här på FL - är det i andra trådar? Har nog inte sett någon här innan, tror jag.

• 0602

hejsan! jag är på gång att börja scrappa, har just nu lite för lite pengar att börja stor shoppa. skulle vara tacksam över lite tips om vad man ska börja med att köpa hem, eftersom jag får köpa lite i taget till en början! är det papper & dekorationer av olika slag eller olika verktyg?
    tacksam för alla möjliga tips!!
    längtar tills att få komma igång! :)

• Fnyz
    0602 skrev 2006-08-12 23:43:10 följande:
    hejsan! jag är på gång att börja scrappa, har just nu lite för lite pengar att börja stor shoppa. skulle vara tacksam över lite tips om vad man ska börja med att köpa hem, eftersom jag får köpa lite i taget till en början! är det papper & dekorationer av olika slag eller olika verktyg? tacksam för alla möjliga tips!!längtar tills att få komma igång! :)
    saker som du kan hitta billigt å som är bra dekos är t.ex. kanppar (kanske har hemma eller någon farmor, mormor, mamma som har) symaskin tufft å sy på LO:s
    gamla manchetter (fina blommor)

det som man ska börja med å köpa är inte verktyg utan man klarar sig med sax till en början. utan köp hem papper å nå dekos å så lim, penna å kanske en fluid chalk.
  • Fnyz

nu har jag 4,5 lo klar till BOM:en fast bara 1 upplagd...går ju så fort å scrappa 8**8 så jag hinner inte med å lägga upp dem...

Svar på tråden Scrapträsket 2