• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • pylle

ojoj vad ni skriver har bara varit in lite snabbt så nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit.

Har lagt in en ny lo risa och rosa gärna (dålig bild så färgen stämmer inte riktig)

• Cino

*host host*...nu kommer fröken frågvis igen

Ni som gör egna kort, det finns väl säkert någon här, vad använder ni för kort? Köper ni färdiga (hittar inga med mönster eller färg..)eller använder ni er av papper som säljs till scrapbooking?? Har surfat runt en hel del hos er och sett jätte, jättefina kort både här och där, men kommer inte underfund med vad ni använder till själva kortet? Tycker ibland det ser ut som att själva "kortet" papper som används till scrapbooking som sagt, men är det inte lite för tunt??
    Snälla, någon som kan förklara för en som har helt stillastående hjärnkontor för tillfället??

• Fnyz
    Cino skrev 2006-08-13 11:32:33 följande:
    *host host*...nu kommer fröken frågvis igen Ni som gör egna kort, det finns väl säkert någon här, vad använder ni för kort? Köper ni färdiga (hittar inga med mönster eller färg..)eller använder ni er av papper som säljs till scrapbooking?? Har surfat runt en hel del hos er och sett jätte, jättefina kort både här och där, men kommer inte underfund med vad ni använder till själva kortet? Tycker ibland det ser ut som att själva "kortet" papper som används till scrapbooking som sagt, men är det inte lite för tunt??Snälla, någon som kan förklara för en som har helt stillastående hjärnkontor för tillfället??
    jag är ju inte en kort-scrapapre men har gjort några kort å då använde iaf jag scrapbookingpapper...oftast cardstock som grundpapper för de e ju hårt nog
  • malinka2

Cino:Till kort behöver man ju inte tänka syrafritt så det går med vilka papper som hellst. jag använder scrappapper för det är sånna jag har hemma Dom finns ju i en massa olika tjocklekar. jag har oftast bazzill(enfärgade)som grund o då gör det ju inget om det mönstrade är tunnt. Annars finns det ju lite olika tjockare papper tex basic grey o Crate papper (finns fler men kommer inte på nåt för secunden)

• Tezsan

En fråga om Quickutz:
    är så sugen på att införskaffa detta verktyg med alfabet. Undrar bara hur tjockt papper man kan använda?

Sitter och skär ut mina bokstäver vilket går bra iof men det är ju bara så obotligt tråkigt!!!!

• annika5064

Många nya snygga LO:s! Hinner inte riktigt med att skriva i var och ens gästböcker, tyvärr...har också nytt, en dubbel och nu är det sista gången på länge som ni får se någon doodling från mig, det lovar jag!Oskyldig 

Vänstra delen...

Joels Bok Maj 2005 Dubbellayout  vänster

• annika5064

...och högra...

Joels Bok Maj 2005 Dubbellayout höger

Nu ska jag ge mig på mönstrade papper igen!

• Jo79

Snygg Annika!

Vet nån vad Photoshop kostar? Och visst kan man ladda ner att prova på nånstans? Vet nån vart man gör det? Finns det nån som kanske heter nån här?

Mamma till KaramEllen
  • annika5064
    Tezsan skrev 2006-08-13 12:30:45 följande:
    En fråga om Quickutz:är så sugen på att införskaffa detta verktyg med alfabet. Undrar bara hur tjockt papper man kan använda?Sitter och skär ut mina bokstäver vilket går bra iof men det är ju bara så obotligt tråkigt!!!!
    Jag förstår att du är sugen, men det är VÄLDIGT  dyrt med alfabet och man vill nog ha fler än ett...gör som många av oss andra härinne, beställ bokstäver och figurer på t ex www.scrapfun.se

Vad gäller tjockleken är det cardstock som är tjockast, vet inte vad som skulle kunna vara tjockare...
Svar på tråden Scrapträsket 2