• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Blue Vapor

Tack alla söta för berömmet för dopinbjudningarna! Myskatt - neheddå, jag vill inte ha nån punkt där

• Jen 82

Jag doodlade första gången igår. . . Det blev sådär, får se om jag vågar fota o lägga upp den här sen ikväll när man kommer från jobbet. . .
    Ritning har aldrig varit min starka sida

• dramaqueen
    jenn79 skrev 2006-08-18 14:28:46 följande:
    dramaqueen: Jag har oxå tänkt att göra något liknande, men inte kommit på hur ännu.... Finns ju dröscis utskrivna (och minst lika många till i datorn) från första tiden!!! Men sen kommer problemet HUR!!??? ska jag gå tillväga...
    Jag ser framför mig hur jag klipper lika stora fyrkanter av alla bilder, tex 5*5 cm och sen placerar ut dem över hela sidan, utom typ två fyrkanter som får vara "text"... Alt. att jag har massa små runt en lite större i mitten, där det står text
    Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
  • Mystjejen
    dramaqueen skrev 2006-08-18 16:22:54 följande:
    jenn79 skrev 2006-08-18 14:28:46 följande: dramaqueen: Jag har oxå tänkt att göra något liknande, men inte kommit på hur ännu.... Finns ju dröscis utskrivna (och minst lika många till i datorn) från första tiden!!! Men sen kommer problemet HUR!!??? ska jag gå tillväga... Jag ser framför mig hur jag klipper lika stora fyrkanter av alla bilder, tex 5*5 cm och sen placerar ut dem över hela sidan, utom typ två fyrkanter som får vara "text"... Alt. att jag har massa små runt en lite större i mitten, där det står text Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
    Låter som det skulle bli snyggt! Man kan ju blanda in fyrkanter med mönstrat papper eller en liten dekoration också. Bra idé... Ska nog också göra en sådan sida...eller det blir nog en dubbel minst...om man ska ha med alla bilder som man vill!!!!
  • MAMMSY
    Johannapanna skrev 2006-08-18 14:53:33 följande:
    Tänkte ge mej på color-blocking. Nån som har lite tips och inspiration att dela med sej av?
    Vad är color-blocking? .-)
  • Cia o krabaten

Pyret, Marajjah, mystjejen mfl:
    Ang Swescrapblods tävling så har jag "diskat" mig själv eftersom jag stämplat namn på tags med ministämplar...
    (Skrev en fråga i bloggen och fick det till svar)

Sommartema hade jag så det är bara namnet jag måste ändra om jag ska... Men jag kanske gör en helt ny istället

Däremot så FÅR man ju stämpla sin rubrik!

Mammsy: Colorblocking är när man fyller hela sidan med rutor, typ stort korsord. Från början med monokromatiska färger vad jag förstår, därav namnet, men det kan ju vara diverse annat också.

• myskatt

Hejsan hejsan igen!

Gick ganska hyffsat på tentan. Missade 12p dock för jag inte hade skaffat material om Wellpapp Skrikandes. Trodde jag hade alla papper men inte . Iaf tror jag att det blir G!

Va in på Panduro och köpte papper, nåt block med kartong och mönstrade papper samt en penna . Så nu är jag 250.- fattigare...

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Minimalla

Dramaqueen, det låter som en jättebra idé, ser fram emot slutresultatet .

Idag var jag o handlade en burk med knappar på röda korset för 10 kr. Min dotter charmade tanterna i butiken och fick en mjukishund i present.

Upptäckte dessutom två nya butiker här i stan som säljer scrapbookssaker (Timarii och en Panduroåterförsäljare) så det blev lite papper. Är så sugen på att sätta igång, men nu vaknar nog lilltjejen snart, bäst att vänta till senare.

• myskatt

Vill också sätta fart nu men har inga kort! *morr*

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
Svar på tråden Scrapträsket 2