• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY
    dramaqueen skrev 2006-08-18 11:58:25 följande:
    Jag är sugen på att göra en "bilder månad 1" sida till min tös. Det finns ju så mkt bilder från första tiden Funderar på att klippa fyrkanter och sätta över en hel sida. Kan ju kanske bli lite snyggt ... *funderar* Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
    Ja det e så snyggtRäcka ut tungan
    Annika har gjort ungefär så på en av sina LO:s.. kika in hos henne (Annika5064)
  • dramaqueen
    MAMMSY skrev 2006-08-18 12:00:08 följande:
    dramaqueen skrev 2006-08-18 11:58:25 följande: Jag är sugen på att göra en "bilder månad 1" sida till min tös. Det finns ju så mkt bilder från första tiden Funderar på att klippa fyrkanter och sätta över en hel sida. Kan ju kanske bli lite snyggt ... *funderar* Nu är hösten här! Vi kan andas igen!Ja det e så snyggtAnnika har gjort ungefär så på en av sina LO:s.. kika in hos henne (Annika5064)
    Det måste jag kolla in. Jag hittade flera på Twopeas också. Det är snyggt! Ska bara städa först
    Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
  • leamon

ang.vita pennor...jag har en vit sakura glaze o det funkar utmärkt både på mörka underlag och foto! Har hört att det inte går, men min funkar i alla fall!

• Marajjah
    Mystjejen skrev 2006-08-17 23:41:23 följande:
    Marajjah: Cia o krabaten skrev tidigare att hon blivit diskad för hon använt stämpelbokstäver... Men jag tror jag ska skriva rubriken för hand ändå.
    Konstigt, eftersom det står att man får stämpla rubriken...
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Pyret78

Marajjah: Hon kanske hade stämplat nå´t annat än rubriken? O dessutom hade hon ju missat att det var ett sommartema som gällde.

• jenn79
    dramaqueen: Jag har oxå tänkt att göra något liknande, men inte kommit på hur ännu.... Finns ju dröscis utskrivna (och minst lika många till i datorn) från första tiden!!!
    Men sen kommer problemet HUR!!??? ska jag gå tillväga...
  • Marajjah

HIttade detta som tillägg på swebloggs hemsida.

Tillägg (gjort 17/8):
    Ber om ursäkt
    för att det hela verkar luddigt, vi lär så länge vi lever. Nu har vi tänkt lite mer på era frågor och här kommer ett förtydligande:
    Rubriksättningen - valfri (du får alltså använda annat till rubriken än vad som står i listan, dvs du får använda foamstamps, ministämplar, rubons, handskriva osv)
    Fluid chalk är en basgrej, det får du använda om du vill och hoppa över om du vill
    Journaling - du får handskriva eller skriva ut på datorn

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Johannapanna

Tänkte ge mej på color-blocking. Nån som har lite tips och inspiration att dela med sej av?

• Mystjejen
    Marajjah skrev 2006-08-18 14:30:56 följande:
    HIttade detta som tillägg på swebloggs hemsida.Tillägg (gjort 17/8):Ber om ursäkt för att det hela verkar luddigt, vi lär så länge vi lever. Nu har vi tänkt lite mer på era frågor och här kommer ett förtydligande:Rubriksättningen - valfri (du får alltså använda annat till rubriken än vad som står i listan, dvs du får använda foamstamps, ministämplar, rubons, handskriva osv)Fluid chalk är en basgrej, det får du använda om du vill och hoppa över om du villJournaling - du får handskriva eller skriva ut på datornMamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Ok! Vad bra, funderar på att stämpla med foamstamps då får man ju med akrylfärgen i samma! Har ju chipboardsen men jag funderar på att ha dem naturella, passar bra till de andra färgerna.
Svar på tråden Scrapträsket 2