• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Svart Spets

Nu har jag lagt in bilder på mina senaste scrappningar!

• Fnyz
    Loppan79 skrev 2006-08-25 11:28:09 följande:
    Fnyz - jättefin bok. Får man fråga vilka underrubriker du har i boken
    Inhandlas, butiker, idéer, internetsidor, skisser, övrigt och 3 tomma så jag har plats för mer om jag kommer på något som borde vara med.
  • Amelié77

Nu känner jag mig lite gnällig...
    Vissa i den här tråden som visa sina alster får en massa berön, både här i tråden och i gästboken. Men till vissa skrivs det inte ett ord. Jag skrev för nån vecka sen att jag scrappat en idébok, kunde se i besöksstatistiken att de flesta ev träskets medlemmar varit in och kollat på den. Men INGEN skrev en endaste kommentar, inte i tråden, inte i gästboken. Då blir man lite ledsen... Jag lägger ju inte ut nya grejer så ofta eftersom jag nästan aldrig hinner scrappa så det vore ju kul med LITE ris eller ros i alla fall.
    Sorry att jag gnäller nu, men jag behövde bara få ut det där.
    Och detta är inte menat som ett påhopp på NÅGON överhuvudtaget!

• angelberrie

jag minns inte om det var här jag läst men det var någon som skrev att et ska finnas ett billigare alternativ till värmefön för embossing på clas ohlson/biltema? Om detta stämmer vad heter produkten där? Jag har nämligen ännu inte införskaffat något värmefön (vad det egentligen heter vet jag ej...) till mit embossing och vore tacksam om det fanns billigare alternativ! Man vill ju alltid spara på slantarna så man kan köpa annat krimskrams!

• Cia o krabaten

2XA: Jag håller med dig till stor del...
    Man ser ju vilka som varit inne, och det är oftast samma som ALDRIG lämnar ngn kommentar. Är det ngt man inte gillar så kan man ju säga det på ett konstruktivt sätt så lär man sig ju nåt!!

• MAMMSY
    2xA skrev 2006-08-25 12:09:53 följande:
    Nu känner jag mig lite gnällig...Vissa i den här tråden som visa sina alster får en massa berön, både här i tråden och i gästboken. Men till vissa skrivs det inte ett ord. Jag skrev för nån vecka sen att jag scrappat en idébok, kunde se i besöksstatistiken att de flesta ev träskets medlemmar varit in och kollat på den. Men INGEN skrev en endaste kommentar, inte i tråden, inte i gästboken. Då blir man lite ledsen... Jag lägger ju inte ut nya grejer så ofta eftersom jag nästan aldrig hinner scrappa så det vore ju kul med LITE ris eller ros i alla fall.Sorry att jag gnäller nu, men jag behövde bara få ut det där.Och detta är inte menat som ett påhopp på NÅGON överhuvudtaget!
    Tar det inte som Gnäll men ofta är det lätt å missa att nån kanske har skrivit nått i tråden å självklart är det jättetråkigt om ingen skriver nått i gästboken Hellre ris än inget alls brukar jag säga för det är ju genom possitiv ocj negativ feedback man förbättrar sitt scrappande Däremot vet jag någonOskyldig som ofta är innne å tittar inne hos mig men som aldrig skriver nått i min Gästbok å då kanske man inte ska skriva att det är tråkigt att ingen skriver i sin egen..   Gnäller lite tillbaka bara
  • Amelié77

Förr skrev jag nästan ALLTID i allas gb, men eftersom jag så sällan får nåt tillbaka har jag väl också minskat i lite. Man orkar ju liksom inte anstränga sig längre när man aldrig får en endast kommentar själv. Så vi kan väl enas om alla de flesta av oss kunde bli bättre på att ge både ris och ros åt varandra!

• Cia o krabaten

Eller också låter man bli att kika in om man inte gillar vad personen scrappar! För man MÅSTE ju inte krysta fram ett "fint" bara för att säga nåt...
    Det kan ju vara så att den scrapstilen inte faller en i smaken. SÅnt händer!

• MAMMSY

Jag skriver till 90% i folks gb eller här i tråden händer kanske nån gång att man inte hinner för att jag har Julia brevid mig eller så men jag tittar aldrig in till samma person flera gånger utan att aldrig skriva nått

Svar på tråden Scrapträsket 2