• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • BabyJia

myskatt

haha, där sa du nåt väldigt smart, för jag gick å fundera igår på om jag hade nåt kartongliknande hemma som jag kunde använda. Men kom jag på att skrivblock har jag ju flera av? NäääGeneradSkrattande

• JohPet

Hej!
    Är helt novis på detta område... Men jag tänkte att jag skulle göra en bok till min son (4 mån). Har beställt en bok med tillhörande "nybörjarkit" *skäms*

Var är bäst/billigast att få sina digitalfoton framkallade? Expert eller?

Har ni några allmänna tips till mig som inget kan?

• Skumpis

Fnyz - Köp clas Ohlsons akrylfärg! En låda med massa små tuber för 39 eller 49 kr. Den har varit jättebra tycker jag. Jag har alltid massa färger att välja mellan och tuberna räcker läääääääääänge

jenn - Ja, det återstår att se vad som finns i paketet. har faktiskt itne kontreollerat tidigare om allt varit med. Kanske ska göra det idag

Jobbtime!

• M73

Nu har jag läst och läst och läst samt smitit runt och snokat på era sidor för att få inspiration till LOs. Hitills har jag bara skissat lite och inte vågat klippa ett enda papper... men nu är det nog nära.
    Skulle bara vilja fråga lite saker först:
    Kan man använda vilken sorts pennor som helst när man fixar texten? Hur funkar det om man gör utskrifter på skrivare, håller det om man har syrafritt papper?
    Läste ovanför att ni skulle köpa akrrylfärg, funkar det med vilket märke som helst på sånna? kan man använda panduros hobbyfärg att stämpla med? Kan man använda akvarellfärg på sina LOs?
    Orkar nån svara är jag tacksam.

• Fnyz
    Skumpis skrev 2006-09-01 08:54:55 följande:
    Fnyz - Köp clas Ohlsons akrylfärg! En låda med massa små tuber för 39 eller 49 kr. Den har varit jättebra tycker jag. Jag har alltid massa färger att välja mellan och tuberna räcker läääääääääänge jenn - Ja, det återstår att se vad som finns i paketet. har faktiskt itne kontreollerat tidigare om allt varit med. Kanske ska göra det idag Jobbtime!
    jag ska åka å köpa på rusta de e åxå massvis med småtuber för 49, har inte Clas Olsson på typ 10 mils avstånd.
    M73 skrev 2006-09-01 09:26:45 följande:
    Nu har jag läst och läst och läst samt smitit runt och snokat på era sidor för att få inspiration till LOs. Hitills har jag bara skissat lite och inte vågat klippa ett enda papper... men nu är det nog nära.Skulle bara vilja fråga lite saker först:Kan man använda vilken sorts pennor som helst när man fixar texten? Hur funkar det om man gör utskrifter på skrivare, håller det om man har syrafritt papper?Läste ovanför att ni skulle köpa akrrylfärg, funkar det med vilket märke som helst på sånna? kan man använda panduros hobbyfärg att stämpla med? Kan man använda akvarellfärg på sina LOs?Orkar nån svara är jag tacksam.
    Alla akrylfärger funkar, panduros hobbyfärg funkar men jag har hört lite negativs om den inne på scrappiz att den har lite konstig konsistens tror jag men den funkar ju iaf. Det funkar jättebra att skriva ut i skrivare. man kan klippa ut de papper man vill ha utskriften på och sätta fast den med fotofix på ett vanligt a4 å skriva ut eller beskära ett papper till a4 å sen skriva ut och klippa till det efteråt.
    akvarell vet jag inte. När de gäller pennor så funkar alla "ZIG" pennor iaf å alla "Sakura" inne på scrappis under artiklar å sen under nybörjare står det massa om sånt här om vilka pennor som funkar å vilka lim som funkar.
  • Fnyz
    myskatt skrev 2006-09-01 08:56:37 följande:
    Så! Nu sitter Tildes skylt upp på dörren: Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    jättefin PP:sarna blev jättehärliga
  • Fraise

Finns det ngn som håller på med paper piecing? Läste lite snabbt om det igår, o först trodde jag att folk ritade sina motiv själva- men nu har jag förstått att man inte gör det? Eller? Har jag fel? Gillar själv att teckna, men har aaaldrig tid o tillfälle. Knappt hinner jag med att scrappa. Trots att man är mammaledig just nu.

• Fnyz
    Fraise skrev 2006-09-01 09:53:13 följande:
    Finns det ngn som håller på med paper piecing? Läste lite snabbt om det igår, o först trodde jag att folk ritade sina motiv själva- men nu har jag förstått att man inte gör det? Eller? Har jag fel? Gillar själv att teckna, men har aaaldrig tid o tillfälle. Knappt hinner jag med att scrappa. Trots att man är mammaledig just nu.
    det finns mönster men så kan man göra själv åxå...de kan ju vara bra å börja med nått mönster så man förstår hela principen. på SWEbloggen kan du få ett mönster på en selma (Finns en i mitt galleri under övrig scrapbooking) hon ar bra å börja med.
Svar på tråden Scrapträsket 2