• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • M73

Fnyz: Tack! Undrade över panduros färger mest för att jag vill veta hur mkt av det jag har sedan tidigare som kan användas i scrapbooking.

• Matriark

Myskatt - Den var ju jättefin!!

Fraise - ang. paper piecing så kan man lika gärna rita sina motiv själv, eftersom mallar ändå är motiv som någon annan har ritat

Denna har jag gjort själv:

liten egengjord PP southpark-snubbe som ska hamna på en LO eller tavla, när jag väl fått inspiration till bakgrunden..

• Fraise

Fnyz- Nu har jag varit inne och kikat på din Selma! Fint! Och tack för att du svarar på så många av mina frågor! *kram* Tänkte bege mig ut o shoppa lite nya papper idag. Speciellt om man ska göra en Selma. Och så tänkte jag börja på en babybok till min minsting- Mathilda.

matriark- fint! Jag tänkte göra lite Sesame street figurer eftersom min son gillar dem. Typ Elmo, Big Bird osv. (Om nu folk vet vilka det är? )

• Fnyz
    Fraise skrev 2006-09-01 10:24:07 följande:
    Fnyz- Nu har jag varit inne och kikat på din Selma! Fint! Och tack för att du svarar på så många av mina frågor! *kram* Tänkte bege mig ut o shoppa lite nya papper idag. Speciellt om man ska göra en Selma. Och så tänkte jag börja på en babybok till min minsting- Mathilda. matriark- fint! Jag tänkte göra lite Sesame street figurer eftersom min son gillar dem. Typ Elmo, Big Bird osv. (Om nu folk vet vilka det är? )
    ah min minsting heter åxå Matilda å jag minns själv hur många frågor jag hade å va glad jag blev när nån svarade.
  • Fraise

Fnyz- jag skrev nånstans tidigare: vilken fin liten matilda du har. jag har också en. Trodde du förstod vad jag menade då. och så gjorde jag en liten "blink gubbe". I vilket fall. Ni är så söta som orkar svara på alla frågor!!! Nu måste jag glida iväg. have a nice day!

• Johannapanna

Myskatt: Jääääättesöt!!!

JohPet: Jag tror att många här är nöjda med framkalla.com eller var det .se??? Finns båda ser jag nu. Det kan säkert nån annan svara på!

Mitt nybörjarråd är att titta i gallerierna hos alla duktiga scrappare i denna tråden och även på scrappiz.se. Där lär man sej massor! Sen är det bra att ha en linjal, en bra sax och papper å sånt får du ju med kitet du har beställt så sen är det bara att börja! Det finns ju huuuur mycket som helst att handla i pappers- och dekorationsväg, men det är bättre att vänta lite med det så att du hittar 'din' stil först.

Lycka till!

• Matriark

Har organiserat om i mitt galleri och laddat upp lite nya Layouter.
    Mirandas sommar. LO med många bilder. Bazzil cardstock, bokstavsstickers från KI memories, guggisar från Miimo och making memories.IMG_1546_edited.jpgIMG_1543_edited.jpgIMG_1538_edited.jpgIMG_1544_edited.jpg

En megablandning av papperstillverkare.. Jag har ingen som helst "scrapstil"

• Matriark
    Johannapanna skrev 2006-09-01 10:57:49 följande:
    men det är bättre att vänta lite med det så att du hittar 'din' stil först.Lycka till!
    Haha.. som jag skrev har jag inte hittat min ännu..... Men papper och dekorationer har jag i massor OskyldigRäcka ut tungan
  • Johannapanna

Matriark: Jättefina LO's!! Jag tycker inte det är nåt 'fel' att använda olika stilar! Kan tvärtom tycka att det är roligare att titta i ett album där sidorna inte ser likadana ut!

Svar på tråden Scrapträsket 2