• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz
    Matriark skrev 2006-09-01 10:59:45 följande:
    Har organiserat om i mitt galleri och laddat upp lite nya Layouter.En megablandning av papperstillverkare.. Jag har ingen som helst "scrapstil"
    fiiiina tyckte särsklit om 6 månader så härliga färger och fint komponerat

JohPet: onskefoto.se framkallar jag ifrån fina bilder, billigt, snabbleverans och gratis ramar om man vill ha.
  • Mystjejen

Matriark: Jättefina LO:s...

Jag framkallar också på www.onskefoto.se  ibland på expert, de är bra men dyra...
    Har även framkallt på Pixaco och var nöjd med dem, bra kvalité på bilderna. Men det var precis innan några här inne fick problem med dem...
    Scrappade en dubbel igår!! Skrev ju att jag har värsta blocken just nu, så jag utmanade mig själv... Jag tog fram korten från när vi var på borås djurpark och utmaningen var att få med alla på en dubbel lo. Det är 15st kort...
    Ska lägga in den i galleriet senare.
    Har installerat min nya skrivare/kopiator/fotoskrivare idag...lycklig...
    Nu ska jag laga lite käk...
  • annika5064
    Matriark skrev 2006-09-01 10:59:45 följande:
    Har organiserat om i mitt galleri och laddat upp lite nya Layouter.En megablandning av papperstillverkare.. Jag har ingen som helst "scrapstil"
    Men guuud, vad fin Mirandas sommar är! Den blev min favorit!

Vad gäller scrapstil tycker jag det är mer intressant att bläddra i ett album med olika stilar, och blir mer imponerad om scrapparen behärskar olika stilar, men smaken är ju som...ni vet!Flört
  • Camasunary

Luke Skyewalker har fått konkurrens av Miss Starwalker... Man lär av sina misstag och idag har jag lärt mig att små barn växer fortare och når längre än vad man tror Skrattande

Miss Starwalker!
    Varför gå på spikar när man kan gå på stjärnor?Kolla stjärnan på tån!

• Blue Vapor

Matriark - jättehärliga LOs! Fast nog tycker jag att du har en egen scrap-stil Att använda papper från olika tillverkare spelar väl ingen roll?? Inte heller att använda olika tekniker..... det är ju helhetsintrycket mellan många LOs som kanske visar på själva "stilen".  Jättefina i alla fall!  "mirandas sommar" var riktigt läcker!

• Matriark

Tack så mycket allihopa för de fina kommentarerna

Camasunary- Dom där bilderna bara skriker efter att få bli scrappade Barn är för härliga

• Johannapanna

Camasunary: Roligt tycker jag att du behöll lugnet och plockade fram kameran istället för att städa upp med en gång! Tyder på viss scrapskada!

• Marajjah

Camasuary

Sitter här och försöker komma på vad som ska stå på min "måste-ha-lista" inför mässan i Gbg. Kommit fram till en hel del faktiskt... *sååå konstigt*

Vad ska ni andra som ska dit köpa?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Johannapanna

Marajjah: Det blir nog en hel del papper och dekos. Och så en maaaaassa impulsköp! Det ska bli så kul att titta och känna på allt!!!
    Vad har du tänkt köpa?

• Marajjah
    Johannapanna skrev 2006-09-01 13:19:03 följande:
    Marajjah: Det blir nog en hel del papper och dekos. Och så en maaaaassa impulsköp! Det ska bli så kul att titta och känna på allt!!!Vad har du tänkt köpa?

Impulsköp för all del, det kommer det att bli, men jag har även en lista med saker jag verkligen behöver.

- Minst 2 album (12x12) + plastfickor och förlängningsskruvar
    - Rub-ons (vitt alfabet, mönster & blommor)
    - Bazzill
    - Mönstrade papper
    - Chipboard
    - Fotofix
    - Photo-anchors (med mönster på)
    - Ev. knappar
    - Limpenna

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
Svar på tråden Scrapträsket 2