• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

Iiiiiiii.... post från scrapfun Nu ska jag göra färdigt två LOs. Den ena har jag haft liggande i säkert 5 månader och bara väntat på en rubrik. Den LOn är naturligtvis asful Den andra är en liftad variant

• annika5064

miS;

nej, jag har inte heller scrappat slaviskt månad för månad utan också tagit de bilder jag inspirerats av just då...men det har ändå blivit månadsbilder, ibland flera i samma månad och till slut har dopet och första kalaset nu blivit kvar! Och just dessa två känner jag ett "tvång" inför, för sedan är bebisboken klar! Tror jag...man kan ju alltid fylla på efter hand...

Doodling är förresten riktigt roligt! Det gäller nog bara att våga göra det första gången; risken finns ju att man inte gillar resultatet...

• Pyret78

Tjoho!!
    Paket från scrapoteket och Weralenas papper & blommor idag
    Men inte från scrap & giftcorner, där jag väntar på gula papper till veckans utmaning
    Vill ju börja med den lo:n ju!!!!

Ja, ja får göra andra under tiden

• Pyret78

Tänkte beställa Heidi-rubons från MM, men vet inte vilken storlek jag ska ta

Ni som har de, vilken har ni. Det finns ju Large ( ca 2,5 cm hög) o small (ca 1,5 cm hög). Scrappar för tillfället i 8x8, så då kanske small är bäst, eller ska jag ta Large ändå.
    Vad skulle ni ha valt???

Beslutsångest, jag vet

• Skumpis

Två nya i mitt galleri. Var tvungen att doodla liiiiiiite bara för att ni pratade om det Ris och ros mottages tacksamt!!! Även om jag inte kommer ändra något så är det väldigt tacksamt att få synpunkter utanför sin egna hjärna Jag ändrar mig kanske till nästa gång

• Pyret78

Tjusiga lo:s som vanligt Skumpis

Inget ris här inte o det var snyggt doodlat! Har själv inte vågat att prova, men man vet aldrig

• Loppan79

Jag måste också prova doodla nån gång. Vi får se om jag vågar på nästa lo

• Jo79
    Pyret78 skrev 2006-06-27 13:30:08 följande:
    Tänkte beställa Heidi-rubons från MM, men vet inte vilken storlek jag ska ta Ni som har de, vilken har ni. Det finns ju Large ( ca 2,5 cm hög) o small (ca 1,5 cm hög). Scrappar för tillfället i 8x8, så då kanske small är bäst, eller ska jag ta Large ändå.Vad skulle ni ha valt???Beslutsångest, jag vet
    Haha.... jag skulle tagit bägge! För jag ääälskar dom!! Jag har Large på mitt album i 8'8, och det går alldeles utmärkt, de tar slut så fort bara.... Men, om du bara ska ha ett...? Då hade jag nog tagit Large. Eller båda...!
    Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Tack vad snälla ni är Det var inte mycket till doodling men alltid en början Vågade prova eftersom jag liftat LOn och den gick så snabbt att göra. Vågar ju knappast göra det när man suttit flera timmar med en LO

Svar på tråden Scrapträsket 2