Kalmar-tråd
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.
30 sep HeleneR
15 okt Maj77
25 okt Nina75
31 okt Andi Pandi
11 dec Knyttet
6 jan Minname
19 jan Aphrodite
21 feb lillefrejen
27 Apr Mariiee
Ja snart e de dags och kolla om tufsan fått sin lill* krabat=)
Idag e Anton 2 månader...Va på BVC idag,och nu vägde han 6080 och va 61 lång,så här går de fort....
ja vi får verkligen hoppas tufsan är på g ... vet dock att hon är hemma ikväll så inget just nu. =0) men illamåendet ligger i. det här med badbestämmande var nog toppen... hade hoppas att man fick avboka just för detta och det fick vi ehheheh
nu ska vi se BM besök.
jag fick beröm för att jag inte gått upp så mycket!!
Tryck: 120/70
vikt: +11kg sammalagt
hjärta: 146 slag / min
SF: 36cm
huvudet lite ruckbart
Nina ja lite skruttig hjärna kommer jag nog få med denna magen den håller sig stadigt på lvre linjen heheeh hoppas det går att rädda nått efteråt!!
Hej på er!
Oj vad spännande för Tufsan. Håller tummarna.
Vad gäller hjärna så räcker det med ett barn för att den ska försvinna!!
Behövde aldrig skriva upp något förr men nu har jag noll koll.....!!
Här har det varit lite kaos. Neo är jätte förkyld. så vi åkte in till barnakuten. Kanske lite överdrivet men rädda första gångs föräldrar måste ju få sina nerver lugnade. Dom lyssnade lite på lungorna och skickade hem oss med lite goda råd. Men fy så hemskt för dom små när dom knappt kan andas. Hur är det med era små?? Är dom förkylda?? Inte dom i magarna förstås......!! =)
Jodå, Nova har också varit fökyld i ett par veckor. Jag droppar i bröstmjölk eller koksaltlösning när det är som värst och det börjar bli bättre nu. Tycker det är jätteotäckt om nätterna när de ligger och rosslar.
Här hemma är Nova numera kallad Pricken, hon har otroligt mycket hormonplitor i ansiktet så hon är alldeles röd.
Minname - 11 kg är ju jättebra, alldeles lagom väl?
Ska bli spännande och se om du når upp till mitt sf på 42 cm
Tycker koksalt droppar funkar rätt bra. Har även en 'snorsug' som faktiskt är helt ok. Ganska äckligt men vad gör man =-)
Neo har oxå en del 'finnar' men det är väl rätt vanligt att det blir så när dom är runt 1månad.
såg att äventyrsbadet har kurser i spädbarnsmassage. Någon som har testat?? Är det något att gå på? Dom har ju även babysim. Det kanske vore något att gå på.
Babysim gick på jag med Zelda, tyckte det var toppen och gick jättemånga terminer. Tänker absolut gå på det med Nova också om jag bara kan komma i någon grupp som passar med Zeldas dagistider. Har också funderingar på att prova babymassage denna gången, tror att det kan vara ganska mysigt.
Anton har oxå varit jätte förkyld,tyckte de va jätte jobbigt,mest på nätterna...Men nu e han frisk,och de e skönt de...Men de e nog min tur att bli förkyld,näsan bara rinner,lite jobbigt....
Nu tycker han nog att jag e lite taskig. Har ju börjat vänja honom att sova i sin säng,och de vill han inte,men jag tänker inte ge mig hihihi.. Han e så mycke för närhet.....
Nina och Anna. Sover era små i sin säng??
Ja babysim har jag oxå funderat på,men man måste väl nästan anmäla sig rätt fort,för jag har hört att de kö,men de vara vad jag har hört.. Men när börjar man med babysim??
Nina: ja jag är mycket nöjd med mina 11kg fick tom beröm av BM ju ... hon sa att det nog var många som var avundsjuka på att ha gått upp så lite. Hon beräknade att om inget ändras bör slutvikten ligga på 13kg vilket är toppen!!! det är ju inte svårt att bli av med!!
längtar så efter vanliga kläder och att bli av med extra tyngden. Vill ha några kilo i handen istället!!! =0)