-
-
Svar på tråden HJÄLP!! det blöder ur urinröret!!!!
-
låter konstigt att de skriver recept utan att ens undersöka dig
Varför åker du inte till akuten vännen?För att kolla att allt e OK!
-
Men vad är det för fel på akuten?
Där tar dom ju emot dig, där är det liksom inte "stopp, det är fullt".
Hade inte börjat äta antibiotika om jag inte kollat mig innan, kan ju bli helknasigt!
Det kan ju vara så att det är trasigt i urinröret, då räcker ju inte antibiotika.
Verkar väldigt underligt att en läkare skriver ut det utan att ens träffa sin patient. -
SVERIGED DJÄVLA PISS SJUKVÅRD!!!!!!
ursäkta språket men blev riktigt upprörd, du skall få träffa en läkare och bli undersökt! -
hejsan..
nu har jag läst igenom hela tråden..och jag har några saker jag vill säga(skriva)..
först och främst så tycker jag jättesynd om ts....har haft jättemånga urinv.infektioner, så jag vet hur det känns...
sen:
slå en stekpanna i huvet på sambon..i mitt fall hade han inte varit sambo längre..orkar inte skjutsa...hmpf....
hade jag vetat vem du är och du bodde i närheten så hade jag skjutsat själv...som tidigare sagts
om det nu är en infektion, och antibiotikan inte hjälper (hoppas motsatsen), och det vandrar vidare så kan det bli hemska komplikationer...säger det inte för att skrämmas utan för att jag tycker synd om dig..
du borde faktiskt träffa en läkare..
är det inte viktigare att bli frisk än att vara rädd för manliga läkare????
lycka till!!!! sänder en kram genom luften till dig -
glömde skriva: vilket j-vla sätt att låta dig ta provet själv...
...
-
jag vet hur det känns TS! hoppas det blir bättre!! *kramar om*..
-
Hej
Hoppas antibiotika hjälper.Fattar inte vad vc håller på med.Först låter de dig ta prover själv och sen skriver läkaren ut medicin utan att ens undersöka dig.
Själv skulle jag aldrig ta antibiotika utan undersökning.Jag skulle åka till akuten direkt.
Sänder dig många kramar -
Ursäkta, men varför i helvete sa hon att du ska bada varmt?!? Uppenbarligen så har du något sår inne i urinröret, och att bada varmt i ett badkar då är ju som bäddat för att få en infektion!!!!! Boka en tid för efterkontroll och ifrågasätt hennes tips óm badet!
-
Jag tycker att mycket i den här tråden inte stämmer med den sjukvården som man trodde man hade i sverige.
Om du nu fick ta provet själv och då skadade dej så illa att du fick en infektion och feber så tycker jag att du ska anmäla dem. Så får man väl för sjutton inte göra oavsett hur mycket man har att göra, då skulle dom inte gett dej en tid överhuvudtaget. Å om du nu har en infektion och du vägrar åka till akuten så borde de ta sitt jobb på allvar och fixa in dej ändå. Och skriva ut antibiotika utan att veta vad det är, är ansvarslöst av läkaren . Dom kan ju egentligen inte veta om du bluffar. eller du kanske har fått feber av nån annan anledning, som kanske inte alls har med urinröret att göra.
Så ta nu och svälj din rädsla och åk till doktorn. -
fick du reda på om det var svamp du hade förresten?
-
oj, vilken hemsk historia..
föresten, visste inte att man kunde ha svamp i urinröret, trodde man enbart fick det i/kring slidan.. skumt, nån som kan beskriva symtomen? -
Anonym(juice): Nä, hon misstänkte inte svamp i urinröret, utan hon skulle ta svampprov i slidan men prickade fel och åkte in i urinröret med provstickan istället.. Svamp i urinröret kan man inte ha vad jag vet om.
-
undrar hur det går för henne...även om jag lät arg innan så är jag mest orolig och fundersam
-
Jag vill bara be alla utan medicinsk utbildning att inte skriva om hur jättefarligt detta är osv.. Ni kan skrämma upp TS väldigt mycket utan att egentligen veta något om det.
Är syrra och tycker att TS bör sökare läkare. Men för mig att tala om vad det kan vara som är fel utan att kunna prata med TS eller undersöka henne (vilket en läkare måste göra) vore ganska dumt.
Jag vet att alla vill väl och ni är jättegulliga allihop! Men tänk på att ni verkligen skrämmer en tjej somär rädd redan. Vi är alla överrens om att hon måste söka läkare!!
Kram till alla er som bryr er. Är skönt att se en sån tråd på FL istället för alla trådar där folk bara "tjafsar"...
Snälla TS; hur har det gått?
KRAM!! -
Hej mina vänner!!!
Tack för all omtanke o alla värmande ord!! det betydde mycket ska ni veta!!!
jag har ätit antibiotika nu o mår bra! jag hade även svamp o även det är borta nu. sååå skönt!
Nu har jag bara fått fobi för allt som har med prover o gynekologunderskökning att göra!.
sedan hopas jag även för sambons skull att jag slipper få mer krämpor för han blir så arg!.
tack! alla ni!!! ett stort fång med rosor o massa lyckoönskningar till er alla!!!
kram/ hon som prickade fel -
Blir din sambo arg när du får krämpor? Det låter väldigt konstigt. Är allt okej hemma?
-
TS: skönt att höra att allt är bra nu! vi var ju oroliga
men nu när du vet hur svampinfektion visar sig för dig så kan du behandla den själv när den kommer, de har vagitorier och salvor på apoteket. så om det "bara" är svamp du får så slipper du i alla fall gynekologen -
Jag är glad att jag hittade den här tråden då jag precis varit med om samma sak. Jag skulle ta prov för könssjukdomar på mottagning i onsdags, vilket man får göra själv på toaletten. Jag råkade sticka in topsen i urinröret och det sved fruktansvärt mycket. Jag tryckte in topsen och snurrade runt precis som TS och det var inte förrän efteråt jag förstod att det måste ha blivit fel.
På kvällen fick jag jättesvårt att kissa, det gjorde jätteont och sved. Jag tittade i en spegel och kunde se att urinöppningen var svullen. Jag blev ju såklart jätteorolig och ringde till 1177 för rådgivning. Sjuksköterskan sa att jag skulle ta alvedon/ipren för smärtstillande och att jag kunde prova att lägga på värme (som en varm handduk eller vetekudde) på underlivet, hon sa även att jag skulle prova duscha varmt och försöka kissa med hjälp av duschmunstyckets värmande strålar mot -
nedre regionen. Jag lyckades kissa i duschen och det kändes som att jag fick ut det mesta av urinen, jag kände mig i alla fall inte kissnödig efteråt. Det lugnade min oro lite.
Sjuksköterskan ringde upp mig en timme senare och sa att jag ska söka vård akut om det blir så att jag inte kan kissa alls eller om det bara kommer små droppar samt om jag får smärtor i urinblåsan.
Jag har kunnat kissa hela tiden efter det, men det är inte så stark stråle. Förmodligen är det så för att det fortfarande är svullet. Det gör fortfarande ont och svider, det är liksom som en pulserande känsla vid urinröret/i blåsan och det känns konstigt överlag.
Jag ringde även till urologmottagningen för rådgivning imorse. Hon gav rådet att kyla ned urinröret med kallt vatten för att försöka minska svullnaden. Även hon sa att så länge jag kan kissa så behöver jag inte söka vård akut. Hon sa också att jag behöver ge kroppen lite tid för att läka.
Jag försöker att hålla mig lugn men jag är utom mig av oro. Jag hoppas verkligen att jag inte förstört någonting på grund av min oaktsamhet. Har googlat ihjäl mig när det kommer till skador på urinröret men det leder ju bara till att jag blir ännu mer orolig.
Skönt att läsa här att det slutade bra för TS. Hur känns det nu när det gått en tid efteråt? Har du märkt några förändringar eller är allt som vanligt?