• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Tjofsen

ÅH..fler som tänker som jag, som gillar det gamla stuket. Jag vill (NÄR jag får barn) ha en sån gammal,fin....Min tanke är att jag ska ha en sån och INTE slänga ut 5-6000:- på de som finns idag. Herregud ..det är ju lika mycket som en begagnad bil för sjutton.

• Veladis

Nu har jag börjat rensa ut bland vagnarna i min källare. Jag säger inte vad, och jag säger inte vart, men ni hittar den säkert, så flitiga som ni är med era länkar... FlörtOskyldig

• Kärleksdronken

Men Veladis; du fortsätter väl länka till andra fina vagnar som finns till salu.....hm-hm.....

• bettzen

Veladis: aha, nu ser jag vagnen du har ute. Fin!

• Veladis

bettzen: Det kan ju vara tjurigt när det gäller barnvagnar, folk vill ju gärna inspektera sådana grejer. Men jag tänkte, jag gör ett försök.
    Det är häftigt att allt är original på den, det brukar ju alltid vara något... som typ nya gummiband i vindskyddet, annat madrassöverdrag, mm. Den har typ stått inplastad i ett förråd i över 25 år...

• Veladis

Jag har inte behövt göra något förutom tvätta, putsa upp och smörja den lite...

• bettzen

Veladis: hade du den själv som liten eller vad har den för historia? Lite kul att veta vad det är som gör att folk säljer:) Själv gör jag det mest för att det är trångt!;)

• Veladis

Bettzen: Nä, jag har inte haft den själv. Då skulle jag nog inte sälja den. Jag köpte den utan att egentligen ha någon användning för den. Den var ju så fin, kunde inte låta bli. Men nu börjar det bli lite trångt i källaren... *ler* Tja, du vet hur det är. Det är svårt att samla på barnvagnar, de tar sån plats.

• Bill

När ni köper retrovagnar råder jag er att höra er för om däckens tillstånd!!! Och dessutom de remar som håller ihop vagnens underdel!

• Veladis
    Bill: Har du dålig erfarenhet? Däcken brukar vara de första jag kollar Men så pass gamla vagnar så att de har remmar i underdelen har jag inte.
Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.