• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Maerion

Ahh, tåleken?

♥ Mamma till Nora 060425 ♥
  • crazi cow

coccos: Jag ääälskar stummers fina kläder men de är ju så dyra att köpa nya så bra att man kan fynda lite på tradera o så. Den röda dressen var ju bara sååå söööööt...

• Coccos

crazi cow
    Jag har aldrig hört talas om det märket förut. Generad Där ser man! Glad Det finns fortfarande alltså?

• Nifelheim

Apropå att göra hål i åkpåsar för selen. Jag har fått en mörkblå manchester åkpåse med teddy foder och den är det gjort hål i för selen som hon hade. (en vanlig nyare sele) hon har helt enkelt sytt stora knapphål på maskin rakt igenom lagren och sen skurit upp i mitten. Förstår du? Går säkert att bara skära upp eftersom det är på baksidan och inte syns så väl.

• Kärleksdronken

Nej, sorry, det var ju Maerions syster jag menade!

• crazi cow

Coccos: ungefär i mitten på 90-talet jobbade jag i en barnvagnsaffär där vi även sålde barnkläder, då hade vi massor med stummer. Jättefint, dyrt men superkvalite. Märket finns fortfarande kvar men inte lika mkt och mest i små dyra barnklädesaffärer. De stummer som jag har, har syrran haft till sina 4 barn och nu har jag ärvt till mina 2 barn och de är fortfarande lika fina.. Snacka om superkvalite *LER* så hittar du mer på tradera så fynda på...

• Kärleksdronken

crazi cow, jag har köpt stummer på en butik på Östermalm i Stockholm, minns inte vad butiken heter, men de har mammakläder också och låg nära östermalmstorg (Humlegårdsgatan?) och så tror jag NK Barn har det också. Dom är fina och dyra. Men Domus är också bra!

• Maerion
    Kärleksdronken - Det var den jag menade ja, men det var inte min syrra. Hon hade tydligen missat att passa auktionen. Bäst att buda i sista sekund ju, så att priset inte går upp onödigt mycket

Nifelheim - Tack för tipset, det ska nog gå ja!
    ♥ Mamma till Nora 060425 ♥
Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.