• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Smajla
    Millface - jag hade nog behållt färgen på väggarna men satt upp vit pärlspont till hälften av väggen plus målat byrån vit. Hade nog blivit jättesnyggt!
    //Smajla
  • Vilja78
    Mystjejen: Är den bra för att slipa möbler med? Hittade blackanddecker, de har ganska många att välja på, men jag som inte är så kunnig har ingen aning om vilken man ska ta. Jag vill ha nån som är lätt att använda och förstå sig på.
  • nublu

Haha, är på så bra humör! Som ni kanske minns så är ju vårt arbetsrum illa tapetserat med mörkblå tapet. Idag diskuterade vi vad som ska sitta över pärlsponten i badrummet och maken kom återigen dragandes med sitt urhemska förslag om ljusgrönt. Då slog jag till direkt!

- Gudars, vad tapeten här i arbetsrummet är sliten!
    - Mjo, vad ska vi ha tvättstugan nu då? Ljusgrönt blir jättesnyggt tror jag.
    - Men kan vi inte tapetsera istället med någon fin mönstrad tapet därinne. Vore det inte häftigt att måla arbetsrummet vitt också och göra en fondvägg med samma tapet som i tvättstugan? (ingången till badrummet/tvättstugan är från arbetsrummet om ni undrar).
    - Jo, det kanske vore snyggt...Och så får väl dina föräldrar spel också om vi gör om igen! (mkt stort flin!)

Så det ser ut som om den mörkblå tapeten är på väg ut utan att jag börjar måla utan att meddela maken. HURRA!

Har hämtat jättefina tapetprover, Boråstapeters kollektion "Två rum och kök" och DecorMaisons "Pretty Prints 2" (massor av urfina tapeter bl a med toile du jouy-mönster!) och "KitchenArt 2". Det kommer bli jättesvårt att välja!

• Eddan

nublu: lycka till med tapetvalet. Vi har en mycket blå tapet med änglabård i barnrummet (tror den syns lite i mitt krypin). Det känns som den har gjort sitt vid det här laget (fast det är inte så många år sedan vi satt upp den). 6-åringen tyckte nog detsamma för igår hade hon börjat pilla sönder tapeten bakom sin säng så det kanske är dags för omtapetsering där nu :-O.
    Om jag någon gång får mitt drömhus, dvs ngt annat än 70-talsradhuset vi bor i nu, så skulle jag önska mig en toile de jouy-tapet med matchande gardiner i sovrummet. Tycker att de är SÅ fina i rätt miljö!

• NyfikenRosa

leeanlej.. haha vilken tur att det finns mairo i helsingborg också då

• Englavingar

hmmmmm....idag är jag inte glad...nu när jag äntligen bestämt mig för att köpa det vita soffbordet på MIO, så har de höjt priset och det är slut på kampanjpriset som jag sett tidigare.
    Men men..så nu ska vi ta oss en till funderare här hemma om det verkligen är det bordet vi ska ha.

Ibland är man väl seg att fatta beslut.....och se hur det går!!!

• nublu

Eddan: Det tycks som om mörkblå tapet åldras snabbt. Vi tapetserade strax före jul 2003 och den är redan sliten i skarvarna på vissa ställen.

Nåja, om jag får måla och tapetsera om är jag inte ledsen alls, är så tokless på det mörkblå! Hur kunde jag tycka att det var snyggt?!?

Englavingar : Otur! Visst blir man trött när det blir sådär?

• Englavingar

nublu...mycker trött *ler*

Nu har jag lagt i mina sängkläder ifrån HM-katalogen, någon mer som fått sina? Vad tyckte ni i så fall om dem?

• Sagalin

Englavingar: Jag fick mina sängkläder förra veckan och har haft dom i sängen sen i söndags. Dom är lite hårda men det hjälper väl efter en andra tvätt.

• Englavingar

malins79....okey, jag ska sova på mina första gången i natt. Däremot hade jag velat mangla dem eller något...för jag tycker att de är lite skrynkliga..inte så släta och fina som på bilden. Örngotten har jag strykit, men påslakanen orkade jag inte stryka. Upplever du också dem så?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!