• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • rultan79

Ankmor!

Den vita menade jag såklart!

• juliah

jen05

Precis en sådan lampa menade jag, har ni den största storleken?
    Jag har 2 st bokyllor från ikea som man kan skymta i bakgrunden,(fast mina är gråvita, den färgen har nog utgått tror jag...)

Nyfiken r, klart man kan ha skåpet i hallen, finfina lådor föresten, nu blev min ikealista lite längre....

• juliah
    Dessa, jen05, men de är finare i den färgen som har utgått tycker jag!
  • juliah

Marylo, det kommer att bli jättefint så fort du fått upp lite ramar med fina bilder det lovar jag!
    Kuddar kuddar kuddar, det gör jättemycket. Vet inte vad du gillar för färger men pastelligt till sommaren och lite mörkare till vintern. Själv har jag en del brunt som passar jättebra till allt det ljusa.
    Gardiner kommer också att mjuka upp det även om du väljer vita! Wilma gardinerna från IKEA är jättefina!

• juliah

Sådärja, här är den rätta färgen!
  • nublu

Marylo : Du har fått jättebra tips av de andra (tro mig, de är proffs förklädda till amatörer! ) och här kommer några idéer till:

Få in lite mörkt trä i inredningen om du känner att det blir för mycket vitt. Ett soffbord eller skåp i något mörkt träslag. Jag har mycket björk i vårt vardagsrum/matsal och ett ärvt mörkbetsat linneskåp som vi har filmer i. Bilder finns i mitt galleri. Våra väggar är inte kritvita utan de är svagt grå och ändrar karaktär beroende på dagsljuset. Maken knorrade iaf över "dårhusvitt" men det har gått över nu efter snart 2 år. Vi hade mörkgröna medaljongtapeter innan som jag målade över och det blev ett rätt häftigt färgbyte precis som för er.

Allt i Hemmet brukar ha flera fina reportage från vita hem, om du inte prenumererar så titta på biblioteket om du kan låna tidningar där för att få lite mer inspiration.

Känns det alltför vitt och livlöst så kanske en fondvägg är en bra idé?

• Skogsstjärnan

Hej!

Har kikat runt till flera av er nu igen utan att skriva något... Förlåt! Ni har alla jättebra smak Ska därför passa på och be om lite hjälp Vi håller på och bygger nytt hus och ska ha en öppen spis i vardagsrummet. Jag hade tänkt mig en murad spis med "vedfack" på båda sidorna om själva insatsen. Alltså skulle det bli lite som en murad bänk samtidigt om ni förstår hur jag menar. MEN. Sen tycker maken att det blir för tungt och tar för stort utrymme så det får jag skippa. Nu ser vi istället på spisar som är ungefär i modell enligt de som finns här: www.camina.se/swe/index2.php och här: www.jotul.se/content/products/ProductArticle____433.aspx

Vilken skulle ni välja? Skulle ni välja någon av dessa överhuvudtaget???? Har också en bild på en mer modern spis som jag tycker är snygg men den hittar jag inte... Stilen i övrigt kommer att vara ganska enkelt med en blandning av lite nytt och lite ärvda saker. Mycket vitt givetvis Själva huset är också i lite gammaldagsstil men med burspråk i vardagsrummet.

Kram, Skogis

• Mystjejen

Juliah: Den hyllan är sååå fin, jag hade tur och fyndade en för 159:- på ikea bäckebol förrförra veckan... Börjar piggna till lite efter febern, igår lade jag mej kl 20.00!!!! Och sov hela natten...Gött!! Så snart är jag nog på G igen och då ska det bli tips och ideér från mig i stora lass!!! Nyfiken Rosa: Var det du som var ute efter burkar att ha tvättmedel i? Jag har medlet i burkar från ikea, glasburkar från matavdelningen. De som är som syltburkar, gammaldags... Åh önskar jag kunde lägga in bild men min dator vill inte, kan inte ens citera andra inlägg längre!! Kan fota senare...

• nublu

Jag gillade Caminan och Dovre-modellerna.

Välkommen till ett farligt vanebildande ställe på FL.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!