• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • millface

Nej men tack Muppet!

Kul att höra Generad

Ska absolut följa era förslag för det tror jag också blir jättesnyggt!

• juliah

nublu,
    silvergrått till fogarna kanske kan vara ngt?
    En småmönstrad tapet i gammal stil kanske skulle passa. Utrymmet är litet så då gör det inte ngt om du blir förälskad i en dyr tapet heller :)

• Sagalin

Då ska jag börja kolla efter pärlspont. Jag tror att jag vill har det i vårt sovrum som vi ska göra iordning under hösten.
    Det är det första rummet jag någonsinn tapetserat för 5,5 år sen. I en mörkblå Borosantapet med en "matchande" bård upptill! Jag fattar inte varför bård var så inne för några år sedan.

Dels är tapeten ful och dels har jag tapetserat så dåligt!

• spacecandy

nublu: Inte vit fog! Den blir bara miss färgad. Vi har ljust klinkers i hallen med mörk grå fog, lägger in en bild i mitt galleri så får du se hur det ser ut.

• Sagalin

Vilja78: Vi har lånat en slipmaskin av en kompis.
    Den har ett uppsamlingsfilter av dammet som man kan tömma, det är att rekommendera om du ska lipa mycket.
    Det är en Bosch och jag såg i ett reklamblad att den kostade 1000 kr. Mannen har använt den när han slipat om möbler.

Vi köpte en på Jem & Fix för 98kr som nästan ser ut som en "Mauser" men den har vi inte använt när vi har slipat möbler utan när vi bara slipar till något litet.

• nublu

Tack för alla tips! Ska börja leta fin romantisk mönstrad tapet!

Malins79: Jag har också mörkblå Borosantapet hemma i arbetsrummet och hallen. Köpte bård till men den kom aldrig upp.

Tapeten i hallen är väl ok eftersom det är ljusare "medaljonger" på den så den blir inte så kompakt i uttrycket, men arbetsrummet... *sucka* Men jag har bestämt mig för att måla arbetsrummet Stockholmsvitt och ha en fondvägg (idé - samma tapet på fondväggen och i tvättstugan!). Jag börjar plugga om typ 1,5 vecka och eftersom det blir mycket läsa hemma så vill jag ha det fint i arbetsrummet!

• Mystjejen

vilja78: Finns en jättebra "slipmus" (fult namn...) på Jula 129:- kostar den.

• Sagalin

Vilken färg skulle ni välja till ett sovrum med körsbärsmelaminmöbler(långt ord)?

• Leeanlej

Jag har lagt in bilderpå vårt vardagsrum o sovrum nu..hoppas jag iaf(syns inte på listan brevid gästboken, men ev kan alla andra kanske se den)

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!