• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Mystjejen,

Vi har trägolv överallt förutom i farstukvist samt hall. Om ni har golvvärme så kör på klinkers särskilt i köket, enklast att rengöra!

• Våran lilla familjs

Samla>>
    "Det är jag som drog ihop det för mycket, tyckte din idé lät super inte att min lampa var finare än din..!!!"

Hihi... Ok, då fattar jag...
    Jo, jag ÄR helnöjd med arbetsrummet...!

• Vilja78

Underbar tråd!!! Härligt att frossa i den snyggaste av alla inredningsstilar! Jag längtar så tills vi ska flytta till vår nya lägenhet i oktober så att jag kan sätta igång att shoppa loss.

Nu vill jag ha lite råd. Jag letar nämligen med ljus och lykta efter ett skåp att ha tvn i, så att man kan stänga till och dölja den när man känner för. Jag är tokig i vitt och vill ha så mycket vitt som möjligt till mitt nya hem, men kan inte lyckas hitta något sådant skåp i vitt. Jag funderar på att köpa  och måla det vitt samt köpa riktigt snygga knoppar. Vad tror ni om det? Skulle det bli lyckat, eller?

• copycat

Kikar in lite

Bor själv på en hästgård på landet så detta var ju en supertråd för mig! Dessutom renoverar vi för fullt så man behöver ju massor av ideer

Vilja 78: Det skåpet blir snyggt i vitt men frågan är om det funkar att måla på betsat! Kolla upp det innan du köper det. Vet att vissa underlag inte blir så bra....men det är ju inte alls säkert att det gäller betsat! Lycka till

• juliah

vilja78,

Tror att det blir jättesnyggt, kanske bör man slipa den innan?
    Fina beslag finns på nacka byggnadsvård (www.nackabyggnadsvard.se).

Måste bara säga det att det är så roligt med fler likasinnade, ÄLSKAR den här tråden, så mycket tips och härlig inspiration!

• nublu

Hjälp! Klädseln på våra soffor har blivit jättefula! Hur 17 får man till nya överdrag som sitter vettigt på plats utan att man blir ruinerad på kuppen?

Kan tillägga att det är Mios Coffee; 1 3-sits, 1 2-sits och en fåtölj (jo, vårt stora rum är stort! :)).

Och eftersom jag placerat inlägget i den här tråden förstår ni säkert att det gärna får ha ett lite lantligt stuk. :)

• Vilja78

Tack för smakråd och tips! Jag har bestämt mig för att göra det. Jag ska nog lämna in den och få den sprutlackerad. Det känns som att det blir lättast så...Mindre stök när man har småbarn.
    Jag har även bestämt mig för att sätta träpanel på en vägg. Hur/var köper jag det? Är det färdigmålat i vitt? Är det svårt att sätta upp? Finns det massor av olika typer?

• Amoroso

Har varit på semester ett par dagar men har nu med stort intresse läst igenom alla era sidor. .. Underbar tråd!
    Som vanligt en del post när man varit iväg, bland annat höstkatalogerna. Att krypa ner i soffan och bläddra igenom dem över en kopp kaffe är aldrig helt fel..! Trillade i HM katalogen över ett vitt snyggt påslakan med medaljonger, fast tyvärr inte för dubbelsäng...

shop.hm.com/shop/do&proddept=KAMP_425_LAKAN

• Amoroso

Vilja 78. Bra ide med att dölja tv:n, funderar i liknande banor inför vårt kommande "datarum". Jag vill inte se datorn så ett datorskåp passar alldeles perfekt! Har hållt ögonen öppna ett par månader men det känns även här som att Ikea är alternativet. Jag har nu beställt Johan arbetsplats från Ikea, i vitt.. Fast jag stör mig på alla de svarta dörrknopparna så de ska jag byta ut eller måla vita.
    Tyvärr funkar inte länken men Ikea, arbetsplatser, datorlösningar och sedan arbetsstationer. Eller kolla i mitt galleri.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!