• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Elisia

Våran...: Jag har allt haft mina funderingar på det där både en och två gånger. Finns massor med trevliga butiker bland våra länkar som man gärna skulle vilja öppna en filial till. Jag som till och med har en gammal affärslokal i botten av mitt hus som bara står där. Det har varit klädbutik en gång i tiden.

• Våran lilla familjs

Vad väntar du på då hihi?!!
    Jag skall försöka övertyga sambon om att vi mÅSTE åka till Malmö !

• Elisia

Jag väntar på att få tillgång till huset!
    Hör du; Vättern är vääääldigt vackert!

• Mystjejen

Hej!
    Vad flitiga ni varit... kul att så många gillar stilen!!!
    Jag älskar tidningen Drömhem och trädgård, köpte det nya nummret idag...lycklig...
    Och Lantliv, fast senaste nr fanns INGET jag gillade, tråkigt!!

Är så ledssen, fick en skitsnygg stor spegel med bred vit ram med lite snirkligt mönster...
    När vi kom hem från stugan igår hade den ramlat ner och låg i tusen bitar på golvet...snyft!!

Provmålade lite på hallväggen nyss...får se hur det ser ut imorgon.
    Det är en ganska mörk grå, hoppas det blir snyggt så det inte blir föör mörkt.

Ska lägga in nytt golv i hall och kök, (samma golv) funderar på svart och vitrutigt.
    Någon som har förslag??

• juliah

VLF, ja den lampan får det bli! Fasen det där med ilva...

Mystjejen, usch så trist med spegeln! Ska det vara klinkers alltså i hall samt kök?
    Jag tycker att det är fint med rutigt, känns klassiskt!

Elisia, när får vi se bilder, är sååå nyfiken!

• juliah

Mystjejen,

Jag är så sugen på att få se bilder sen på hur det blev med färgen i hallen!

• Sagalin

Hur är kvaliteten på Ilva?
    Har dom mycket möbler i butiken i Malmö? Jag funderar på om vi ska boka in ett Malmö-besök på semestern.

• Tehe

Hittade hit och hittade min drömtråd. Härligt med fler som har samma smak så man kan byta idéer med varandra. På tal om ILVA så var jag där för första gången i vintras med min mamma och shoppade loss som en tok. Fick knappt plats med allt när vi skulle hem. Hittade köksbordet som vi letat efter överallt så det fick bli en tur med blivande mannen också. Är helnöjd med bordet och jag tycker allt att de har bra kvalitet fast det ibland känns som ett danskt svar på IKEA i pris.

Mitt köksbord heter Paris. www.ilva.se/afdeling/bord/32/matbord&prpage=8&setpage=3&btn_pn.x=7&btn_pn.y=1

• juliah

Tehe,

Vilket fint bord!

Varför finns inte ilva i sthlm??? Verkar vara urbra!

• Samla

VLF: nej nej det blev ju helt fel Jag menade att så som du gjort med arbetsrum var mycket bättre än det jag tänkt!!!!!!! Det är jag som drog ihop det för mycket, tyckte din idé lät super inte att min lampa var finare än din.. !!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!