• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Samla

juliah: har samma funderingar (ang arbetsrum). Jag var lite inne på att köpa Ingo från Ikea www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=20711&langId=-11&categoryId=15801&chosenPartNumber=14630009
    Ett eller två bord o måla vita, göra lite skrapningar så det ser gammalt ut . Sen vill jag fynda två pinnstolar (inte runda pinnar utan raka pinnar), kanske dynor som jen05 letade efter. En hissgardin...Sätta upp lite enkla vita hyllor från ev Indiska o ha korgar klädda med vitt tyg innuti eller vita korgar (som är svårt att hitta-tycker jag) att ha typ datatillbehör (spel o dyl) Sen har jag inte kommit längre....

• Jamsan

Fanns kanonfina örngott i halenskatalogen som kom idag till mig.

• juliah

Samla, ja det lät som en toppenidé!!!
    Kommer att bli jättefint. Så smart att tänka "utanför" ramarna, är så trist med vanliga databord.

Mitt problem är väl att jag inte har ngn vägg att sätta hyllor på, har ett stort och ett litet fönster på vardera sidan där bordet ska stå, väggen har en slags kant som buktar ut så det går inte...som sagt, jag fyndade ju ett litet bord att ha datorn på men den förbaskade skrivaren ska ha sin plats, hehe, kanske plockar jag bort den helt och hållet då jag nästan aldrig skriver ut ngt.

Dator, lampa,pennburk och plats för lite papper, det kanske räcker så?!

Som stol tänkte jag ha en vit sjuankopia. Lampa, tips någon?

• Destroijer

Elisia- Älskar den tidningen jag med

• Våran lilla familjs

Denna arbetslampa köpte jag till vårat arbetsrum...
    Har vita benbockar som jag lagt en gammal vit spegeldörr på med en glaskiva ovanpå... Vita hyllor (IKEA:s) med vita korgar (Brukas) ovanför....

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=43261&langId=-11&categoryId=15767&chosenPartNumber=80052655

• Våran lilla familjs

Samla>> Ok, den var finare ! Jag vill oxå ha nära till Ilva - sååå mkt fiiiiint!!!

• Våran lilla familjs

Kan man inte beställa på från Ilva på nätet... Jag har 50 mil till Malmö !

• Elisia

Jäkla Ilva som bara finns i malmö! Men jag mailade och hörde efter och de har tydligen avtal med någon snubbe om vi som bor över Halland vill beställa. Upp till Halland sköter de tydligen leveransen själva.
    Liknande lampor, som den som fanns på Ilva, finns på Balders Hage som har butiker i Göteborg och Alingsås. Är vi fler från Göteborgs-trakten här...?
    Vi borde göra en gemensam shoppingresa ner till Malmö och Köpenhamn...

• Våran lilla familjs

.. Ja, eller öppna en egen "ILVA-butik" i Göteborg eller så...
    Själv bor jag i Hjo, vid Vättern... Lååååångt i från Malmö...

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!