• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Samla

ja oj vilket hus, får studera bilderna ordentligt..

Var en runda på ikea idag, de hade 50% på sina hissgardiner, de kanske inte ska ha kvar dem?? Sen hör o häpna Coop Forum har hissgardiner i Lin, billiga var de också den kortaste 119 kr o den längsta 214 kr!!!

Sen hade de lite rabatt på Rosie serien på www. Mio.se om det är någon som ska köpa nytt...

Tyvärr verkar det som att mycket av höstens inredning går i rött, svart o mörkt trä..

• Smajla
    Elisia skrev 2006-07-24 15:38:12 följande:
    HA HA - det var det huset jag pratade om och till vilket jag inte vågade skicka en länk innan jag skrivit på det andra huset. Det här är ju nästan absurt...
    SkrattandeSkrattande världen är ju liten ibland...
    //Smajla
  • Samla

Åh jag letar ju efter en sådan lampa som de i huset hade i ett av sovrummen (som en stjärna) vet någon var man kan köpa en sådan???

• Smajla
    Elisia skrev 2006-07-23 11:46:30 följande:
    Juliah! Ja, du vet... har man en gång blivit en Hemnet-sucker så förblir man så tills man trillrr av pinn'. Jag lovar att skicka länken till det där huset senare men just nu vill jag inte ens gå in och titta på det för jag blir så sugen på att ringa och säga "jag tar det NU om vi kan bara skriver kontrakt direkt!!" Så kan jag ju backa ur det andra... Fatta, hur knäpp man är!! Visserligen så är det andra huset lite bra för att vara sant för man skulle verkligen inte ändra på NÅGONTING och halva sporten med att köpa hus är ju att fixa till det som man vill ha det själv. Men FY fasiken - jag kommer att drömma om det där huset i flera månader framöver!
    Det där huset kommer jag också drömma om.. Lääänge..
    //Smajla
  • Englavingar

Vilket fantastiskt hus, här är en till som kommer drömma om det huset! Lite inredningsideér fick jag allt!

• juliah

Men alltså det känns nästan som att jag får andnöd när jag kikar på huset, det är på PRICKEN vad jag alltid drömt om. Den är inredd och byggd med stil, klass och pengar!!!
    Den är fantastisk...Nu känns det som att jag vill veva allt härhemma åt skogen som jag inte gillar. Vill också ha det sååååå!

(MEN, jag såg inga tv-apparater, datorer etc, vad gör folk av allt det krafset egentligen?!)

Ursäkta tjatet men kan inte släppa den!

Englavingar, ja nu fick man iallafall en hel del inspiration.

Elisia, förstår att du fick spel när du hittade detta ljuvliga hus...

Samla, tack för alla shoppingtips, trista färger det verkar vara till hösten dock...
    Har sett sådana lampor men kan för allt i världen inte komma på vart, ska fundera lite!

• Smajla

juliah - de kanske gömmer sina apparater i skåp..

//Smajla
  • mimmi81

Tips om du är i Göteborg:

Grönbergs Interiör på Kungsgatan (högt upp). Jättemysig liten butik!

• Samla

juliah: ja tänk!!! Har letat hur länge som

Fast jag såg en tv (i drömhuset), de hade den på en gammal kista i vardagsrummet, men dock ingen dator...

Haha precis så känns det, nu vill man byta ut allt!!!! Vi får alla ta några djupa andetag så lugna nu!!!!

• Englavingar

Ha ha ...denna tråd gör mig riktigt glad....nu har jag varit in och beställt medaljong-påslakanset, ååååå...hoppas att de är fina i verkligheten!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!