• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Elisia,
    DU SKA INTE TITTA PÅ HUS NU!!!
    Man blir lätt lite tokig då, men jag vet, man är besatt ;) !

Mystjejen,
    Håller med, så konstigt att alla tekniska prylar är som bortblåsta i alla tidningar...
    vi har en laptop så det känns ok, och en platt tv-skärm så det känns som att det är det bästa man kan göra av alla dessa fula prylar.

vilja78
    det var bara skräp på loppisen, däremot finns det ett ställe ute i sorunda som heter aska by som vi tänkte åka till nu i sommar, fanns mycket fint sist vi var där!

Näe, nu tänker jag gå in på hm o beställa lite påslakan o annat :) !

• nublu

juliah och mystjejen: Tack för förslag! Ska se vad det blir för något... Måste klura och räkna lite! :/

På onsdag ska jag till Bygg-Max och köpa cement - ska försöka förmå maken att hjälpa mig att gjuta några krukor, ett fågelbad och ffa en skiva att lägga på linneskåpet som jag får av mina föräldrar nu när de flyttar. :) Det är jättefint, behöver bara lite polish, kärlrk och en skiva ovanpå så har jag ett nytt bokskåp till min nya läshörna i matsalen. Eller om jag ska ha det som porslinsskåp, det är trångt i det gamla sideboardet som jag fick av mormor...Beslutsångest! :D

• Elisia

Juliah! Ja, du vet... har man en gång blivit en Hemnet-sucker så förblir man så tills man trillrr av pinn'. Jag lovar att skicka länken till det där huset senare men just nu vill jag inte ens gå in och titta på det för jag blir så sugen på att ringa och säga "jag tar det NU om vi kan bara skriver kontrakt direkt!!" Så kan jag ju backa ur det andra... Fatta, hur knäpp man är!! Visserligen så är det andra huset lite bra för att vara sant för man skulle verkligen inte ändra på NÅGONTING och halva sporten med att köpa hus är ju att fixa till det som man vill ha det själv. Men FY fasiken - jag kommer att drömma om det där huset i flera månader framöver!

• Elisia

Ha, ha Juliah - jag såg att du svarat i min bokhylletråd också... Din lösning var exakt den jag tänkt mig när jag skrev det där med ett vitt bassystem och sedan profilerade lister runt. Billy håller dessutom hyfsat bra för att vara av det billiga slaget.
    Hur har du själv löst bokhylleeländet?

• Analoga

Köp bilagan Leva och Bo som följde med expressen igår! Tror den finns ute idag med. Där var det en hel special om lantlig, romantisk inredning

• Våran lilla familjs

Elisia>> Jag förstår PRECIS ! Jag var med om ngt liknande precis innan vi köpte vårat hus... Men som "tur" var så fanns det stora anmärkningar på taket & källaren (krypgrund) så att det var perfekt i övrigt spelade inte så stor roll då...
    Vi köpte vårat 20-tals hus 50 m från Vättern - som var behov av totalrenovering - men som hade det "lilla extra"!

Men, när du känner att du klarar av hemnet - så länka GÄRNA till huset... Kanske kan man få lite renoveringsidéer?!!
    Är i en liten svacka just nu... Känns ALDRIG som vi kommer att bli klara!!!

juliah>> Hur lång tid tog eran renovering & vad gjorde ni då?
    Tycker att våran tar såååå lång tid... Är lite irriterad på sambon idag, hihi!

• apache

Hmmm det här är nog en tråd för mig

Håller på att bygga nytt hus och börjar bli så smått klara,ett hus i gammal stil och inga bårhuskök så långt ögat når

Pärlspont,blommigt,vitmålat...mmm det älskar jag!

• juliah

Ojdå, blev visst ngt strul när jag försöket visa vår bokhylla, nåja, vi har 2 st leksvik, vitgråa från ikeas som funkar!

VLF, vi har väl renoverat i ca 1 och ett havt år, vissa perioder har det stått still men nu är det inte mycket kvar, klinkers i hallen, vardagsrummet som vi inte har ngn brådska med samt lite lister som saknas.

Vi har, bytt el, fixat avloppsrör, tillägsisolerat huset, byggt en farstukvist, renoverat kök, badrum, 2 sovrum, allrum...vi har verkligen bott på en byggarbetsplats...varit hemskt jobbigt o påfrestande men vi har överlevt! Många många irritationsmoment dock, kan tilläggas att jag var gravid också vilket inte gjorde saken bättre då jag fick EXTREM städnoja. Usch, många tårar blev det...
    Samma höst som vi flyttade in duschade vi ute tom november!!!

Nu i efterhand kan man dock nästan skratta åt eländet, nåja, småle åtminstonde.

• juliah

apache, har du bilder så att man kan få kika?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!