• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

nublu,

Jag skulle satsa på vitt linnetyg som man kanske på ngt fiffigt sätt kan knyta med band, är nog inte allt för svårt att sy själv!

vilja78

Panel finns att köpa på bauhaus, byggole osv. Blir nog mycket billigare att måla själv, tror också att färdigmålade brukar vara ganska blanka, tycker att det blir finare om det är lite matt!

Amoroso, bra tips med h&m, har dock inte fått katalogen ännu men påslakanen såg jättefina ut!

Ja det är ett evigt dilemma det här med arbetsplats, jag vill jättegärna se bilder på hur ni har det vid era arbetsplatser!

• Våran lilla familjs

juliah>>
    Jag skall lägga in ett par bilder på vårat arbetsrum snart... Men jag kan beskriva det så länge...
    Jag har lagt en gammal vit 3-spegeldörr på två vita benbokar med hylla från IKEA (pefekt att ställa pärmar/lådor & ha skrivare under) & så har jag lagt en glasskiva på dörren... Ovanför bordet sitter en vitlaserad hylla som jag ställt två vita korgar i... Lampan (som jag länkat till tidigare i tråden) är från IKEA... Jag tycker att det är jättefint till vårat vitsåpade trägolv !
    Hur gick det förresten på auktionen i dag? *nyfis*
    Vi ska på loppis i morgon där jag hört att det skall finnas lite gamla stora byråar.. *hoppas* Vill ha en till gästrummet!

• Våran lilla familjs

...Jag har förresten beställt en massa från H&M & fick ett av de nämnda påslakanseten på köpet. Köpte till ett för 99:-! Hoppas att de är lika fina i verkligheten som på bilden !
    Kommer iaf nästa vecka!

• juliah

VLF, låter som att ni funnit en så bra lösning på arbetsplatsen! Lampan ska jag definitivt också köpa!

Hittade absolut ingetnting idag på loppisen...men men, det kommer fler tillfällen!

Jag vill också beställa från h&m, hmm, verkar som att alla fått katalogen utom jag...

• Våran lilla familjs

juliah>> Gå in på hm.se & kolla... Jag beställde där INNAN jag fick katalogen (igår)!

Bättre tur nästa gång då...
    Hoppas hitta en byrå som jag kan måla (vit-såklart!) i morgon på loppisen!

• Vilja78

Vad roligt att det var fler som observerade de där fina påslakanen. Jag har dessvärre inte beställt några, men det såg JÄTTEFINA ut.

Jag är så bekväm av mig vad gäller det där med målning...Får se hur jag gör. Du har rätt i att det är snyggare med lite mer matt finish.

Vårt arbetsrum/kommande arbetsrum (eftersom vi inte flyttat in ännu) har jag beslutat mig för att placera i klädkammaren. Jag har inte tänkt så mycket mer på hur jag ska lösa det i detalj ännu men det vore ju kul om man kunde lyckas få samma stil därinne.
    Jag vet PRECIS vilket dataskåp du menar Amoroso. Jag har själv spanat på det. Mitt enda dilemma var det samma som du påpekar. Alla dessa svarta knoppar. Att måla det kan nog bli lyckat.

• Vilja78

Juliah: Var var loppisen?! Vill också gå!!!

• Mystjejen

vlf: låter som en snygg arbetsplats!!

vi har bara ett hörn med ett gammalt mörkt skrivbord och ett litet bord bredvid med datorn. men jag har laptop så den tar ingen plats. ska fixa hyllor och lite men det får bli ett senare projekt...

har börjat med hall och storarummet idag...spacklat och slipat så imorgon blir det måla av...
    skulle bara målat hallen ju men lika bra och ta allt!!! köpte en gräddvit färg.

nublu: svårt med sofföverdrag, men det finns ju fina överkast man kan slänga över, fast de har ju en tendens att ligga lite hursomhelst...speciellt om man har barn...
    annars vet jag ingen bra lösning tyvärr!!

det är sååå störigt med alla tv, datorer och stereoapparater som är svårplacerade!!!
    har ni tänkt på att i inredningstidningar visar de aldrig sådana prylar och hur man har löst det...typ när de är hemma hos folk och så, synd!!!

• Elisia

Såg också de där påslakanen... Tycker nästan att det är kusligt vad lika smak vi har här inne! Vi kanske dessutom kommer att bli ännu mer likriktade i varandras sällskap? :-O
    Vet ni vad? Just som vi fått klart med vårt hus så dyker VÄRLDENS hus upp på Hemnet - ett som man kan flytta rakt in i och inte ändra en enda pryl!!! Man blir ju galen...

• Våran lilla familjs

Elisia>> Ja, det är kusligt vilken hemskt bra smak vi har här ! Får se om påslakanen håller måttet när de kommer bara... Lovar rapportera, hihi!

Kan du inte länka till "drömhuset"? Kul att kika in!
    Vi håller på att totalrenovera vårat 20-tals hus - men jag hittar hela tiden nya renoveringsobjekt på hemnet... Sambon blir gaaaaalen på mig!!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!