• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Mystjejen

Amoroso: Vilken bra länk!!! Massor bra billigt!!!! Vill åka dit NU!!!

Har målat hallen idag! Blir jättebra. Ska måla en gång till imorgon. Och sedan är det storarummets tur... Kul när man ser att det blir bra, men tråkigt att måla så mycket...
    Ska lägga ut bilder när jag är klar.

• Sagalin

Hej på er!

Nu har jag varit på Ilva i Malmö. Det var en fin möbelaffär.

Vi tittade på bordet State och tyckte det var fint men vi hittade ingen stol till.

Jag fyndade en jättesöt ljusgrön bricka med rosa roser på från Sia för 64kr (198kr), rosa princesskrokar till dottern för 48kr och en hög vit barnstol för 318kr.

Det tråkiga var att när vi kom ner till inredningsdetaljerna tyckte dottern att det var dags att går där ifrån.

Någon som vet var man kan hitta en snygg inte allt för dyr väggklocka till köket?

• Mystjejen

malins79: Jag har köpt en jättesnygg klocka på indiska. Den är rund, i gammal stil såklart!!! Vit och ser sliten ut... Kostade typ 99kr.

• nublu

Malins79: Åhléns har en, tror att den kan finnas kvar i lite 40-50-tals-stil (ljusbåturkos-någonting i färgen) med inbyggd äggklocka. Fast den kanske ser för ny ut? :)

Den fanns med i AiHs majnummer tror jag, i torpköket de gjorde.

• Sagalin

Mystjejen: är den siffror på den? Eftersom vi har barn vill jag har en med siffror så att hon kan lära sig klockan.

• Amoroso

Elisia. Det är ruskigt hur lika smak vi har som är härinne. Kan riktigt känna din besvikelse när den var slut.. hehe... Ja, Anders Zorn är en annan favorit, har hans Sommarnöje som jag ska rama in nu efter flytten... Tack för länken!
    Och kommer du på vad in "biblioteksbild" heter så skulle jag bli kanonglad (passar ju en blivande torr biblitekariestuderande som en annan)

Malins 79: Netto har, hör och häpna, en hel del vita inredningsdetaljer som de gör reklam för titt som tätt. Bland annat fyndade jag en superfin vit nött och sliten väggklocka för 59 kr där som kommer att gå perfekt till vårat matsals Cottage bord. Sådär slitet och maskätet ni vet. Jag kan fota den när vi har fått upp den. Just nu ligger allt i kartonger, flyttar om ett par dgr.

Mystjejen: Den klockan har jag också spanat in... Om jag inte hittat den från Netto innan hade jag definitivt köpt den, den är underbar!

• Elisia

Amoroso! Satt i nära en timme och letade efter den där bilden på nätet igår för jag kan INTE komma ihåg vad artisten heter. Ska ringa exet som har min gamla Laptop och se om han kan rota upp den där. Återkommer om det!!

• Amoroso

Åh det vore jättesnällt.. ..! Men bara om du har tid och lust!

• Mystjejen

malins79: Ja det är siffror. Svarta och botten är gulbeige, ska se gammal ut...

Någon som handlat på www.möbelgrossen.se?? I göteborg alltså, närmast...
    Tjatat på mannen så vi ska åka dit på söndag om vi inte hittar något på auktionerna.
    Ska på en auktion imorgon och en på lördag...

Nu ska jag förtsätta måla...tråkigt...

• Sagalin

mystjejen: det undrar jag oxå, om möbelgrossen, alltså. Dom är ju billiga. Men vi har 15mil till GBG så man vill ju inte åka dit om kvaliteten är för dålig.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!