• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • tuva80
    Samla skrev 2006-07-19 20:11:02 följande:
    Tuva 80-verkligen fina tavlor , var har du köpt dem? *Nyfiken *. Letar nya tavlor till sovrummet!
    Tavlorna över sängen i sovrummet är från IKEA tror jag,, för ett par år sen..
    Dom har hängt med ett tag nu! *gillar*
  • tuva80

Ang soffor:

Jag har en vit Göteborg från IKEA - helnöjd! (o helt utan fläckar än så länge )

Ville ha en sån (eller ngn liknande) redan när jag flyttade in i lgh, men fick kalla fötter över att den just är viiit - går det verkligen o ha, vågar man sitta i den?? Så det blev en grå liknande variant från MIO. Men kunde inte släppa Göteborg ur tankarna.. Så förra hösten slog jag till o bytte ut den!

• tuva80
    Elisia skrev 2006-07-19 21:32:52 följande:
    Så är det; vitt fungerar ju alltid som bas och dessutom är det ju så himla lätt att variera sig med detaljer i den färg man är mest såld på för stunden. Själv är jag otroligt roooosa just nu och det har hängt med ett par år så jag börjar bli trött på mig själv. Tycker att det är så otroligt fräscht när man kommer hem till folk som har snappat upp den turkos trenden för det är också jäkligt snyggt till vitt och också till trärent. Mycket man vill ha!!
    Ja ja! Funderar på o röja undan lite i mitt v-rum o gå över till turkos + limegrönt ! Glad
    Brunt är också en stor favorit hos mej.
  • spacecandy

jen05: Här har de en! Inne på dukade bordet.

• Elisia

Åh, jag är så sugen på att skicka er en länk till Hemnet med bilder på huset som vi just vunnit budgivningen på men jag vågar knappt ens prata om det innan kontrakt är skrivet...

• juliah

Samla,
    nu så är det ju så att Noell inte börjat kladda och kleta så mycket ännu...men jag tycker ändå att vitt är toppen i och med att man kan behandla med fläckborttagning bättre på vitt...Våra fotöljer i tv rummet har vit klädsel och min kära man är en riktig drullpelle men klädseln blir så fräsch så efter en omgång i maskinen!

Elisia,
    ser fram emot att få kika på huset sen!

Tuva80,
    är också svag för både brunt och turkost. Finns jättefint linnetyg i turkost på åhlens för ca 100 kr metern (finns även i rosa). Det kan du sy fina kuddar av! Har köpt tyg men just nu ligger det bara o väntar...

Jag tänkte fråga en liten sak, skulle det inte vara himla bra om vi kunde samla alla länkar så att de finns på en och samma sida, oteknisk som jag är så har jag inte den blekaste hur man kan gå till väga...

• juliah

Åååå vad mycket fint på whitesense....

• juliah

spacecandy, jisses säger jag bara, snabbt jobbat! Hahaha, skulle ALDRIG grejat det på så kort tid! Ååå nu är det bara o frossa!

TACK!!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!