• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Ja djuuupa lugna andetag! Det är sällan jag blir så här till mig men nu är jag som besatt, ska verkligen ta en funderare på vad som skulle kunna fixas till härhemma!

Den här tråden är alldeles livsfarlig för mig!

• Englavingar

juliah....Ha ha ha ......för mig med, och för våran plånbok!!!

• Elisia

Där ser ni!! Det är inte bara att sluta att tänka på det när man väl fått syn på det!! Med risk för att tjejen som äger det kanske kikar in på tråden så ska jag bara trösta er en liiiiten smula; jag var och körde förbi huset igår och det ser hopplöst litet ut i verkligheten. Inträngd mellan ett par andra trista hus på en bonnaväg genom en åker. Som vanligt så har de använt en vidvinkeloptik för fotografierna och det gäller säkert insidan också så jag känner mig i alla fall lite lugnare idag. Gillade inte alls husets läge. Men UNDERBAR smak har de där människorna - det kan man inte ta ifrån dem.

• Royalisten

Vilket mysigt hus Smajla!Mysig tråd detta!Är oxå lite intresserad av inredning och vitt är himla snyggt!Samlar på husgeråd från Åhlens för dom har så snygga saker!Sen älskar jag Myresjöhus och dom vita lantliga möblerna från Europa Möbler(EM).Mycket snyggt!Vill ha det stilrent!

• juliah

Elisia, skönt att du lugnar ner oss som fick lite lätt andnöd av huset!!!

Jo tänkte fråga er som har så mkt bra ideér, det är så att jag har en del gamla gamla ärvda lakan med spets som jag inte använder, tips på vad jag kan göra av dem?  (De är för små för vår säng)

• Elisia

Klipp inte i dem, Juliah! Det kommer du bara att ångra. Men häng dem upp-och-ned och bind fast dem, med vita bomullsband som hängen, som gardiner eller draperier! Har också ärvt några...

• Våran lilla familjs

Elisia>> Puh, då kan jag andas ut... Trodde att "drömhuset". vi snackat om hela dagen, var heeeeelt perfekt... Men vad skönt att läget var dåligt!! Då kan vi släppa det, eller hur hihi?!!
    Med ens så känns inte ens eget hus så fjuttigt, det har ju en underbar utsikt över Vättern *skryt* Men en hel del bra idéer fick man ju gratis iaf!

Håller på att grundmåla pärlsponten i trappan... Oj, vad jobbigt!
    Funderar på om vi skall måla trappan vit & lacka med matt golvlack över. Taket & snedtaket skall iaf målas med helmatt "sidenmatt). Väggarna skall nog målas i Alcro-färgen "Tofu"...
    Vad tror ni om det? Välkomna med tips...

• Smajla
    Elisia skrev 2006-07-24 20:22:51 följande:
    Där ser ni!! Det är inte bara att sluta att tänka på det när man väl fått syn på det!! Med risk för att tjejen som äger det kanske kikar in på tråden så ska jag bara trösta er en liiiiten smula; jag var och körde förbi huset igår och det ser hopplöst litet ut i verkligheten. Inträngd mellan ett par andra trista hus på en bonnaväg genom en åker. Som vanligt så har de använt en vidvinkeloptik för fotografierna och det gäller säkert insidan också så jag känner mig i alla fall lite lugnare idag. Gillade inte alls husets läge. Men UNDERBAR smak har de där människorna - det kan man inte ta ifrån dem.
    Men det var väl ändå en himla tur och skönt att höra! Glad Att allt inte var bra menar jag, då kan jag väl försöka släppa det där huset nu då.. Räcka ut tungan Kanske.. Flört
    Royalisten skrev 2006-07-24 20:42:01 följande:
    Vilket mysigt hus Smajla!Mysig tråd detta!Är oxå lite intresserad av inredning och vitt är himla snyggt!Samlar på husgeråd från Åhlens för dom har så snygga saker!Sen älskar jag Myresjöhus och dom vita lantliga möblerna från Europa Möbler(EM).Mycket snyggt!Vill ha det stilrent!
    Ja, det var lite väl snyggt och mysigt, man blev ju helt tagen, livsfarligt! Flört
    //Smajla
  • millface

Såna lampor finns väl på Indiska eller?

Du menar den i glas?

• juliah

Elisia,

Tack för suveräna tips, ska inte klippa i dem!

Ja nu har jag släppt huset iallfall, vad trist det är när man blir sådär alldeles till sig och blir sååå missnöjd med sitt eget. Det är ju så roligt med alla projekt man har. Tänk om man inga projekt hade, så tråkigt det vore!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!