• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Elisia

Åh, vad härligt att någon i tråden redan är vaken! Har varit på jobbet sedan fyra och suttit och läst i vår tråd och kollat länkar när det varit en stund över.
    Ja, jag vet hur du menar Julia; ibland när man sett något sådär supersnyggt hem så tappar man lusten helt hemma och har lust att riva ut allt och börja från början. Men så är det då den där lilla detaljen pengar...

• Rut

Trevlig tråd det här!

Vill också att mitt hus ska bli sådär mysigt lantligt romantiskt. Har en hel del furu att bekämpa innan jag har kommit dit!!!

Roligt med så mycket tips och idéer som finns i den här tråden!

• juliah

Elisia,

(Alltid vaken från fem, hihihi, vare sig jag vill eller ej, svårt att sova när en liten petar en i ögonen...)

Ja men precis så känns det ibland, att man har lust att börja om på nytt...

Vi ska i och för sig bygga ett litet gästhus så det blir en hel del som ska planeras, grunden är lagd och huset ska resas nästa sommar! Det ska inrymma tvättstuga, kök, allrum, badrum samt ett sovloft!

• Elisia

Rut: fram med färgen bara! Furufrossa avhjälps lättast med kärmjölksvitt!

Juliah: Jaha - din stackare! Du har en sådan där liten sötnos som håller nattclub under tidiga morgnar? Min niomånaders är ju hemma med pappa just nu och där gäller fortfarande lite välling framåt tresnåret på natten men sedan står han sig till åtta eller så.
    Har du funderat mer över dina lakan och vad du ska göra med dem?

• copycat

Är så avundsjuk på er som bor i ett färdigt hus

Själva köpte vi en skånelänga från 1850 för 3 år sedan och det är en allmän byggplats Det ända som är klart är 1 sovrum.....svårt att göra det snabbare med 2 heltidsjobbande + att min sambo är grymt noga! Ska inte klaga för resultatet blir ju bra men jag längtar efter att få inreda

• juliah

Ja jag är en morgonmänniska till naturen men fem känns ibland lite väl saftigt!

Hmm, har inte betätmt mig riktigt för vad jag ska göra med lakanen ännu, har även en drös med urgamal spetsar som bara ligger. Funderar på att sy överdrag till mina superbilliga sittpuffar från ikea, kanske använder jag dom med lite vitt linnetyg, vi får se!

• juliah

copycat, ja det är svårt att få tiden att räcka till!

Finns det ngn bild som man kan få se på sovrummet?

• copycat

juliah: Vi har inte tagit några bilder på det ännu....men ska försöka göra det och lägga in i galleriet! Tyvärr har sambon med sig kameran på jobbet idag så jag får fixa det sen

• Samla

millface: ja det kan nog stämma att det var på Indiska, men det mste vara ett tag sen...? Var inne i veckan o då såg jag inga Vill så gärna ha en till hallen eftersom vi har samma form på kompasset i mosaik på golvet...

Åhhhhh måste bara gnälla lite har sett en underbar möbel på Blocket som jag mste ha, las ut igår kväll, ringde igår kväll o nu men människan svarar inte!!!!!!

• korall

wow vad mycket fint det finns...vill oxå göra om allt hemma nu...suck, får väl vinna på lotto eller så *ler*.
    juliah du har så fint hos dig!! Får väl hänga i denna tråden och drömma lite till....

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!