• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • NyfikenRosa
    musli skrev 2006-09-10 12:22:00 följande:
    Det här ska jag köpa! 200:- för ett ooootroligt vackert piano! Hoppas det inte kostar miljaders miljarder att få det stämt och iordning, iofs så är det ju ett sååå billigt piano att det är värt pengar att göra iordning det! Det är tillverkat 1880! //heavy metal-mamma...
    ååååååå vad fint!

lite inspiration med vad man kan ha på pianot http://www.skonahem.com/rostaochvinn/hem_nr_12006/
  • Samla

Veckan som kommer på netto: lite vita möbler till badrum samt målargrejor. Och spray!!!!!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Beatrize74
    Eddan skrev 2006-09-10 16:12:28 följande:
    I tråden "Vita hem" fanns det en länk fr hemnet på ett jättefint hus. Där hade de en hallmatta som jag blev sugen på (gillar americanamotiv). Är det någon som har sett liknande någonstans i Sverige (el kanske på internet)?l
    Oj....vad...ehhh...vitt..... Nästan vågat med en sådan matta i den inredningen. :-S
  • Beatrize74

Men alltså...i ena sekunden är inlägget som jag citerade där. Fotografi inlagt och allt. Efter att jag svarat är hela inlägget borta???

• Ankmor

Beatrize74, det beror nog på att man inte får länka/kopiera in bilder direkt från en tidning eller dyl. Bilden finns i Eddans galleri.

• NyfikenRosa

tycker att många har åsikter om vad som är lantligt och snyggt men när man tittar in i deras hem så stämmer ingenting med vad de påstår att de gillar. Är det drömmar de skriver om här då? Och vart är alla saker de påstår att de älskar?!

• NyfikenRosa
    NyfikenRosa skrev 2006-09-10 20:12:23 följande:
    tycker att många har åsikter om vad som är lantligt och snyggt men när man tittar in i deras hem så stämmer ingenting med vad de påstår att de gillar. Är det drömmar de skriver om här då? Och vart är alla saker de påstår att de älskar?!
    vill tillägga att mitt hem är nerpackat pga av flytt
    men sen kommer jag stolt visa upp mitt hem...
  • NyfikenRosa

självklart så kanske inte alla har råd med att ha sina drömhem, men jag förknippar stilen romantiskt med ärvda saker, loppisprylar och ikea...

• lilla Uv

Nf: Det har jag oxå funderat på ibland när man snokar runt...
    Lantligt har nog olika utseende för alla..
    Själv tycker jag om en mix av nytt och gammalt. Och för mycket romantiskt/vitt tycker jag kan se lite tråkigt ut, hemmen ser nästan likadana ut. För mycket "lantligt" som man kan se i tidningar och i gallerier här på FL, är för plottrigt för mitt huvud.. tycker mer om rena ytor men absolut inte minimalistiskt.
    Men nu har ju inte jag några bilder på hur jag har det.. så kanske ni skulle tycka att min inredning inte stämmer med min tanke..

• lilla Uv

Men sen när jag har fått i ordning på nya hemmet ska jag lägga in lite bilder, så får ni se min tolkning av Lantligt/romantiskt

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!