• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • therre
    juliah skrev 2006-09-11 08:09:52 följande:
    Å guuud så mkt fint det fanns på e-bay, jag är dock fegis vad gäller att beställa från utlandet tyvärr...Man bor ju i helt fel land vad gäller inredning märker jag, att bo nära danmark vore det ultimata för min del tror jag!
    det är ingen fara. står inte frakten bör du iaf dock maila o kolla den först för att inte få en chock
  • therre
    Samla skrev 2006-09-11 08:20:57 följande:
    therre: ok jag ger mig, det är nog det jag gjort! Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    hehe. men då hade vi ju båda rätt
  • therre

åh, jag är så kluven det här med tvättstugan! jag försöker verkligen hitta något bra... har kommit en bit på vägen vad jag vill ha (och ett par lappar fattigare *s*), men nackdelen är att sambon + hon som bott tidigare i huset säger att det inte är någon idé att måla betongen i källaren för att det blir fuktigt där (betongväggar, grund o tvättstuga) fast det kanske inte gör något att det är vit o lite sliten färg?

funderar på vad man kan ha på väggarna där. en hylla med lite småplock på o en hängare för handdukar till bastun, men annars vet jag inte... ser ju dumt ut med tavlor o klocka där nere *s*

• juliah

therre, jag tycker att du ska måla betongen, klart du ska ha klocka o mysig tavla också! Det finns fina billiga trähyllor med konsoller på ikea, dom kan du måla vita, blir superfint! Såna ska jag ha i kommande tvättstugan :)

• Tatcha

Måla med fuktgenomsläpplig färg (fråga vilken i färgbutiken) så är det inga problem.

• therre
    Tatcha skrev 2006-09-11 13:39:08 följande:
    Måla med fuktgenomsläpplig färg (fråga vilken i färgbutiken) så är det inga problem.
    tror ni det? för de sa att de hade försökt måla flera gånger. vet inte om det har nåt med att göra att det är fuktigt eller varmt eller nåt, men den flagade jämt...?
  • lilla Uv

idag fick jag mina toarullehållare!! som jag beställde från Norge! väldigt nöjd. Kan verkligen rekommendera den sidan, snabba mejl svar och bra service.

www.hjemkjarehjem.com/

• Lejlej

det ska finnas speciell färg som släpper igenom fukt

• Sylt

Lite fynd från Köpenhamn!
    Skål, Green gate Skål, Green gate

Värmeljushållare, Lisbeth Dahl Värmeljushållare, Lisbeth Dahl

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!