• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • musli

juliah, jag har gått musik-linjen en gång i tiden, spelar klassiskt piano och saaaknar mitt piano som jag hade hemma hos mamma och pappa som numera är sålt sen nåt år tillbaks... Var ju omöjligt att frakta 90 mil.. 
    Men jag tror det blir det andra pianot, det är ju sååå fint, får hellre lägga ner lite pengar på att renovera det isf... 

//heavy metal-mamma...
  • Svallin
    musli skrev 2006-09-10 21:40:57 följande:
    Nu fick jag beslutsångest... Vilket piano ska jag ta? Det första är gratis och det andra kostar 200:-... //heavy metal-mamma...
    Absolut nr 2! Det var mycket vackert!
    om man gör det man alltid gjort, får man det man alltid fått....
  • therre

fast man borde ju få kopiera in bilder för att visa o man kan ju skriva varifrån de kommer. men ja... har man tråkigt kan man ju anmäla meningslösa bilder *s*

• therre
    Samla skrev 2006-09-10 20:50:23 följande:
    therre: nej inte inom landet, men de tar en växlingsavgift på 2.5 % för utländsk valuta.... Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    nej, det gör dom inte jag köper en hel del via paypal på ebay o har aldrig behövt ta någon extra avgift, men jag tror att det beror på att kontokortet är kopplat. för du bara över pengar till själva paypal-abbonemanget så tror jag däremot det kostar.
  • therre
    juliah skrev 2006-09-10 21:30:27 följande:
    therre, hehe, om du orkar vänta så kan du få se vår tvättstuga, om ett år ungefär, vi har lagt grunden till huset där tvättstugan ska vara :D
    haha. njae.. det var i längsta laget
  • juliah

musli, ja då förstår jag att du saknar piano, den andra kommer att bli underbar när du gjort den i ordning, jag tycket i o för sig att den första också var fin!

therre, hihihi...ja gissa om jag längtar...

• juliah

Å guuud så mkt fint det fanns på e-bay, jag är dock fegis vad gäller att beställa från utlandet tyvärr...
    Man bor ju i helt fel land vad gäller inredning märker jag, att bo nära danmark vore det ultimata för min del tror jag!

• Samla

therre: ok jag ger mig, det är nog det jag gjort!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Sabika

Angående diskussionen om vad som är lantligt/romantiskt... Det är nog så att alla har en egen uppfattning. För mig är det lantliga en blandning av gamla och nya saker med lite gammeldags känsla. Det romantiska är det vita och mer feminina... Drömmen vore ju att skapa ett hem där de två går in i varandra men det krävs tid (och pengar!) + möjlighet att få tag i saker som passar. Bor man som jag ute på lansbygden är det långt till rolig shopping...

Nu en fråga: I vardagsrummet är det någon slags klickgolv (tror jag) i furu. Det är slipbart så det är inte ett sån't där tunt golv (åh, vad bra man är på att förklara... ) Tror ni målarexperter att det går att måla vitt eller MÅSTE man slipa först (såå tråååkigt).

Har också tänkt måla om vår gillestuga (och då menar jag GILLESTUGA från 70-talet med helpanel i tak och på väggar = riktig bastukänsla!) men, skall man ha samma vita nyans på golv och tak??  

• Flatt

Hallå tjejer...
    har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med...
    vi har skaffat en vägg-tv och mitt problem är inte tv:n utan dvd:n och förstärkaren... hur har ni löst förvaringen av dem. Bör tillägga att det är ganska trångt mellan tv:n och soffbordet därför skulle nog en tv-bänk se lite konstigt ut. Har ni några förslag?

börjar bli lite desperat då det inte ser klokt ut som vi har det nu, dvd:n står på en bänk som hör till 4åringens rum...

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!