• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Det var länge sedan jag var inne här känns det som, har haft fullt upp med renovering av hallen som snart är färdig :)
    Det tar ju alltid så mkt längre tid än man tror, särskilt när man har en pedantisk man vad gäller renovering iallfall ;)

musli, du har verkligen gjort ett fynd, den är sååå vacker, vi hade en liknande i mitt barndomshem men den gav vi bort pga platsbrist efter en flytt :( Spelar ni piano?

nr, ja jag kan inte annat än hålla med i det du skriver...men jag tror att vi alla kan ha lite olika uppfattningar om hur den lantliga och romantiska stilen ska vara. Själv älskar jag ju vitt vitt vitt, naturmaterial, en gedigen o harmonisk känsla i hemmet, inte för många prylar osv...andra tycker att det ska vara mysigt o ombonat med myyycket blommor o färger, prylar osv...

• NyfikenRosa

jag vet.. jag är bara nyfiken på hur alla tänker...

• juliah

nr, ja det är nog exakt vad jag också förknippar stilen med, och så är det ju att de flesta inte har råd med sitt drömhem, MEN, det behöver inte alls bli särskilt dyrt att skapa sig ett trivsamt hem med med lite fantasi och tid...

• juliah

nr, det är skoj att du tar upp det, jag har ju haft precis samma funderingar själv...

• juliah

Vem vet föresten när, hmm, ja vad hette butiken nu, ngt med fridas skulle öppna sin webbutik?

• lilla Uv

Fridas skulle öppna om ca 2 veckor läste jag nånstans..

• therre
    jen05 skrev 2006-09-08 23:59:28 följande:
    Samla: vad söker du på när du är på ebay? allstå romantiska o lantliga saker?vad får man betala i frakt?
    shabby chic brukar jag leta efter o hittar massor!
  • juliah

Tackk lilla uv, det ser jag verkligen fram emot :)

• therre
    Samla skrev 2006-09-09 16:31:48 följande:
    Amorosa: jättefint ni har! Gillade speciellt matbordet! Ang ebay, när man först ser allt blir man helt till sig! Men sen börjar man räkna på det, vad frakt blir etc, då blir det rätt dyrt. Från England kan frakten vara 20-40 pund. Från Tyskland lite mindre. Du betalar antingen genom din internetbank eller via paypal (som tar växlingsavgift). Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Kopplar man sitt konto till Paypal kostar det inget extra.
  • Samla

juliah: Fridas ska öppna närhandel om ca 2 veckor (hon hade tappat bort sladden till överföringen )!  Det blir en sån sida där man skriver in ordernummer, en sida där man trycker på köp är för dyr. Men det ska vi väl klara!!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!