• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Samla, ok då vet jag, ja vi ska nog greja den biten med att skriva ner numret på varan :D

Puppisen, så skoj att du hittade den! Jag har samma "bekymmer" med mina gamla ärvda lakan från mormor, jag skulle nog satsa på gardin eller till barnsängen, jag kommer förmodligen att göra ngt till Noells säng tror jag, synd att de bara ligger i linneskåpet, de är ju så vackra!

lilla Uv, gardinerna är från himla, men samla kom ju med en toppenbeskrivning...det är nog en enkel sak att sy liknande själv!

• juliah

Lilla uv, mina gardiner hade till en början öglor så att man kunde hänga dem på en stång, de tog jag bort och sydde dit en smal kanal så att jag istället kunde hänga dem i en vajer, nedtill har jag rundstav i kanalen...om det nu var till ngn hjälp?!

• therre

jag tycker ni ska visa er tvättstuga o ge mig lite inspiration!

jag har tänkt något sånt här... bruna trallor på golvet så man slipper betonggolvet. en lång bänk som vi har där ska få brunt / beige linnetyg eller liknande undertill där man kan ha smutskläder i korgar eller så...

ovanför bänken ska det vara någon slags hylla med glasburkar där tvättmedel förvaras.

alt. ska det när det hittas in någon snygg smideshylla att hänga handdukar på när man bastar + några sköna o snygga bänkar eller stolar/fåtöljer att relaca i när man badar bastu o vill gå ut o svalka sig...

vad tror ni?

• Samla
    lillaUv: jag gjorde de faktiskt efter Himlas, har också sett juliahs ljuvliga gardiner i köket , men Himla har bara upp till  140 cm (tror jag). Köpte en 2 m list på Beijers för 44 kr och tyg i 50/50 bomull/lin på Stoff o Stil för 180 kr. Sydde en kanal där uppe för stången o en kanal där nere för listen. Provade först utan list men det blev inte bra.

juliah: finns det list i Himlas gardiner?
    Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Samla

juliah: såg att du redan svarat på min fråga

• Puppisen

lilla, Uv, sätt gärna skydd på kanterna ifall du ska hissa gardinen upp o ned mycket, stången kan nöta på tyget! Kommer inte på vad skyddet kallas, någon som vet?? jag har hissgardiner o det är sällan jag hissar ned dem men tänkte bara bidra med ett litet tips!

juliah, ja det är svårt med fina ärvda saker. Man ska nog tänka igenom det en eller två gånger innan man gör något! Men jag tror nog att våra mormödrar hellre hade viljat att de kom till användning

• Eddan

Jag ville in riskera att "åka dit för bildstöld" så nu har jag rapporterat mitt inlägg både i den här tråden och "Vita hem"-tråden. Har även tagit bort bilden i mitt galleri. Fick helt plötsligt kalla fötter .

• Samla

oj då! Men är det inte ens ok om man skriver att det inte är ens bild?

• polarcat

hej har fyndat en växa säng på blocket ..tänkte måla den vit till nya pojkrummet nu när vi flyttar,finns i mitt galleri bara o kika in:)

• Puppisen
    polarcat skrev 2006-09-10 21:18:50 följande:
    hej har fyndat en växa säng på blocket ..tänkte måla den vit till nya pojkrummet nu när vi flyttar,finns i mitt galleri bara o kika in:)
    jättefin växasäng, e själv på jakt efter en sådan
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!