• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • lilla Uv

Juliah: Var inne och snokade hos dig nu, och såg att du har hissgardiner i köket.Jag hade själv tänkt och sy egna till huset. Har du sytt dina och isåfall vilken konstruktion har du använt? rundstavar?

• lilla Uv

Juliah: Var inne och snokade hos dig nu, och såg att du har hissgardiner i köket.Jag hade själv tänkt och sy egna till huset. Har du sytt dina och isåfall vilken konstruktion har du använt? rundstavar?

• lilla Uv

• therre

idag har jag hämtat tv-bänken så om jag hinner imorgon ska jag förbi till måleriaffären o kolla på färger. måste hitta ett bra handtag/knopp med.

sedan är det att ta itag med tvättstugan! yey.

• lilla Uv

hahahah tror min dator har fått fnatt!!!!!!!!!!!

• Samla

therre: nej inte inom landet, men de tar en växlingsavgift på 2.5 % för utländsk valuta....

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • therre
    Rut skrev 2006-09-09 11:21:45 följande:
    therre: Jag har helt enkelt limmat fast ett kardborreband på handfatet. Jag använde en limpistol. Sitter fast bra, men går att ta bort när jag har tröttnat.
    Det var ju toppensmart! Får jag kanske låna din idé för senare bruk? Just nu i stugan är duschdraperiet innanför där tvättfatet är eftersom det är en trång toalett med inbyggd dusch
  • Samla

lilla Uv: kul att du sa det om gardinen, har precis avslutat mina köksgardiner.... sydde en längd, satte i en vit list, två par band och band upp, blev faktiskt snyggt (har så breda fönster att man antingen får beställa eller sy själv!)

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Puppisen

phu... äntligen läst klart hela tråden... börjar bli FL beroende & speciellt den här tråden o Vita hem!!

Juliah, blev så inspirerad av din fina docksäng så jag åkte hem till mina föräldrar o rotade igenom deras vind. Visste att de hade en gammal docksäng någonstans... men vart?  Hittade tillslut på den efter mycket rotande. Ska nu måla om den!!
    Min mamma letade dessutom fram gamla vita lakan men insydd virkad kanal (sådan lakan som man hade förr i tiden när man hade lakan under täcket) efter min mormor. Hur fina som helst!
    Vad skulle ni ha gjort, sytt ett påslakan till ert barn, docktäcke eller gardiner? Måste tillägga att de skulle passa som gardiner, de är så stilrena o fina.

Hoppas någon kan ge mig lite råd, känns lite svårt att sätta saxen i sådana fina lakan som min mormor har gjort. Men samtidigt så tror jag att hon inte hade misstyckt utan blivit glad att de kom till användning!

• lilla Uv

samla: satte du listen i underkant då? , så det blir lite stadga när man knyter upp dom?
    Har lite olika funderingar på hur jag ska göra...
    så jag vill gärna ha tips!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!