• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • hatifnattarna

Jag vill också veta detdär om trappan!

• Samla

Skulle behöva lite smakråd, vi ska köpa en ny sänggavel. Tycker om när det bara finns huvudgavel på. Funderar på denna:

www.ilva.se/afdeling/sangar/10/sangar_i_tra (allegro)

men kan inte bestämma mig om jag gillar kryss.

eller så funderar jag på att sy en vit huvudgavel i tyg-o trä över nuvarande (är det svårt, tro?) o ha sängkappa.

Eller ha sängkappa o måla huvudgaveln vit (kan det bli snyggt, tro?):

Vi har en sådan här fast i björk: (valentine)

www.ilva.se/afdeling/sangar/10/sangar_i_tra&prpage=8&setpage=1&btn_pn.x=8&btn_pn.y=4&btn_pn=true

Vad tycker ni ?

• jen05

Samla: billigast blir nog att måla eran säng vit och sedan kanske sätta en fin sängkappa med något mönster

• Mystjejen

OJ!!! Vad mycket ni har skrivit...

Det där huset från hemnet var ju SJUKT FINT!!!!

Samla: Vilket fint skåp!! Avis!! Hela erat hem är jättefint!
    Ang. sängen: tycker den ni har är superfin i vitt, vill med ha den... Men det kan ju inte vara så svårt att sy tyg över om man vill...fast jag vet inte hur!!! Tycker den ni har är finare än den m kryssen. Men det är ju min åsikt...

Vad mycket bra tips ni ger...
    Ska fundera på om jag har några också...

• Rut

millface: Har ingen aning om ifall det går att montera panel på väven. Men det beror väl lite på vad du har under. Så behöver du ju inte spika upp panelen utan det går ju att skruva också, sitter lite bättre. Monteringen syns ju ändå inte.

En gissning är att du har gips under väven vilket verkar vara det vanligaste och då blir det till att skruva. Spikar fäster inte i gips. Du kanske blir tvungen att plugga för skruvarna för att det ska bli riktigt stabilt, men väven ska inte påverka något för monteringen.

Titta här:
    www.gapro.se/&id=13

• Vilja78

Samla: Vad lustigt! Vi håller på och funderar kring exakt samma sak! Bägge de där sängarna är jättefina...synd bara att de är i Malmö... Jag tycker också bäst om när det bara finns en huvudände, det gör att sängen ser mindre ut också.

• Elisia

Ja, då är det väl som vanligt jag som är här först för dagen (i alla fall denna vecka när jag börjar tidigt...). Antar att Juliah snart trillar in under tiden som morgonkaffet ska intas.
    Jag såg också det där bordet på Netto och har tänkt att åka dit och kika om det kan finnas något kvar men jag har knappt hunnit med någonting alls den här veckan. Får se om det blir tid i helgen.
    Mycket att tänka på nu: vi blev ju husägare i tisdags (även om tillträdet blir först i mitten av september) och det har varit en del att dona med. Och så försöker jag ju få hem den där jäkla soffan från Rönninge. Har inte riktigt hunnit sitta och ringa runt för att ordna med transport och säljaren är en tjurig gubbe som inte har någon lust att hjälpa till... Han vill bara veta när jag kommer och hämtar den. Suuuuuck!

• juliah

GODMORGON! (elisia, ni andra kanske ligger o sussar skönt...)

millface, trappan bör slipas innan du målar den!

Samla, tycker att du ska vara lite ekonomisk och måla er gamla och införskaffa en sängkappa till sängen (er nuvarande är supersnygg), jag tyckte i och för sig väldigt mkt om det med krysset men det blir jättefint om du målar er. Tror inte alls att det är svårt att sy ett överdrag till heller om du skulle vilja det men det blir fint utan!
    Fyndade du föresten några möbler igår?

Mmm, blev sugen på en gavel nu!

Elisia, vill veta om bordet från nettovar värt ngt sen!
    Fyy så jobbigt med en tjurig säljare, hoppas att du kan ordna med transport så fort som möjligt!

Näe, nu ska jag försöka söva en trötter som varit vaken sen halv fem!!! Sen blir det till att städa...

• millface

Å tack för era tips!

Jag kollade på ett exakt likadant bord på Mio och det kostade ca 1500:- så köp det på Netto!

Sån skillnad kan det inte vara tycker jag....

• Samla

hihi kul att vi tycker lika i denna tråd!!!! Jag var rätt sugen på att måla (eftersom jag tycker så mycket om den vi har nu) men igår visade det sig att vi fått ett extra stort flöde in i kassan så nu lutar det åt att vi köper Valentine (den som ser ut som vår fast i vit) Tack för hjälpen ni goa!!!

Elisia: åh grattis till huset!!! Soffan var jättefin, trist att säljaren inte vill hjälpa till. Men du, kan du inte skicka dit DHL för att hämta soffan? Kolla på www.DHL.se (posten).

juliah: möblerna ja, de dök till brasved Så blev lite besviken. Nu letar jag efter ett avlutat pottskåp att ha brevid sängen

Nä idag ska det bli 30 grader, ska till stranden med barnen, tur man bor nära havet!!! Ha det gott i värmen!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!