• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Amoroso

ojdå,, tryckte fel.. Behöver vi allt detta NU ??!
    Och visst... det gör man ju...

• Våran lilla familjs

Amoroso>>
    Ja, Cottage-serien" är tokfin! Värd varenda krona !
    Vi skall börja totalrenovera nedervåningen på vårat hus nästa vecka - så senare i höst så blir det storköp på MIO ! Vi skall oxå ha åtta stolar till bordet. Har Ni dem med klädsel eller utan?
    Sambon tycker att jag är galen som vill ha det tokdyra skåpet (det vita) - men det kommer bli såååå fint! Lägger ALLA pengar på huset just nu!
    Men, det fattas ju liksom lite inredning när man flyttar från en liten 2:a till ett stort hus!

• Amoroso

Vad avundssjuk jag blir på dig som kommer att få skåpet.. Jag får vara glad att jag lyckats övertyga honom till bordet..! Våra stolar är utan klädsel, har inte ens tänkt att det funnits vissa med klädsel när jag tittat på det nyligen. Fast vi köpte bordet och stolarna av min mamma och det var ett par år sedan hon köpte det.

Och så spännande med ett helt hus att renovera och fylla med massa fint! Ojoj, den dagen. Man kommer ju aldrig någonsin bli "färdig"...

• millface

Ni som pratade om ekonomitips från Netto innan....

Har ni sett i veckans annonsblad att de säljer ett jättefint soffbord, vitt med höga kanter runt i romantsik stil för bara 349

Har tyvärr inte plats för det annars hade jag köpt ett direkt!

• Våran lilla familjs

Amoroso>> Nää, riktigt "färdig" blir man väl aldrig... Men det skall bli skönt när allt är renoverat inne - sedan har vi "bara" utsidan" kvar... Hihi...
    Och på ett gammalt trähus finns det ALLTID något att pyssla med!

Mmm, det krävdes liiiite övertalning tills min älskling gick med på att köpa skåpet !
    Det finns stolar med klädsel, enfärgat eller randigt och utan klädsel. Vet inte riktigt vilka vi skall välja. Kanske de utan?

• NyfikenRosa

TIPS! ( om man bor i västerås )

Kammaren. Vid stora torget. I rosa huset vid bill och bob.
    Jääättefina saker. Tyvärr sem stängt till aug... men väldigt fina saker, kollade in genom fönstret

• millface

En fråga:

Vi har en lackad furutrappa i vårt hus.
    Om man vill måla den vit, hur går man till väga då?

Måste den slipas eller kan man måla direkt på den?
    Ska den lackas efter målningen för att hålla?

• millface

En sak till:

Vi har microliteväv på väggarna som är målade med vanlig färg.

Om jag vill sätta upp panel istället; kan jag då spika upp panelen ovanpå eller måste jag göra något underarbete?

• Rut

millface: HAr precis samma frågor som du, men jag ska till färgaffären vilken dag som helst för att ta reda på detta. Frågade som hastigast när jag var inne senast men jag sa att jag skulle återkomma så det blev som sagt lite flyktigt.

Sen beror det på om du vill måla eller lasera. Jag fick veta att jag kunde lasera tex. spaljen med en färg som heter Tripp trapp. Då behöver jag inte slipa först. Men den är inte så slittålig så den går inte att använda på tex. trappstegen.

Jag vill måla min trappa vit och sedan göra ek eller körsbärsfärgade trappsteg.

Men om du kan ge dig till tåls någon dag så kan jag återkomma med vad målaren i min yrkesfärghandel säger.

• millface

Tackar för det Rut!

Bra att du frågar för mig med

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!