• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Beatrize74
    enlitenbitkaka skrev 2006-09-29 10:05:46 följande:
    lite shoppingsug på morgonen......www.blocket.se/vi/9553007.htmwww.blocket.se/vi/9552436.htmSängborden ska jag no ringa på....men så billiga som dem var försvinner dem nog omgående.....måste ju höra med sambon först......tänkte måla dem vita isf .•:*¨¨*:•. 7år av kärlek .•:*¨¨*:•.
    Oj, vilket underbart skrivbord!!!!!!!!!!
  • nublu

Beatrize74 : En "påshylla" kanske? Har för mig om att Norrgavel och IKEA har sådan i sortimentet.

• Äppelpaj

Åh luscious, ge mig sängborden! Gud så fina! Ser de framför mig i fixat skick. Synd att vi bor lite långt ifrån dem och att sovrummet är pyttelitet.

Beatrize, skoskåp på väggen kanske, det tar inte mycket plats.
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&langId=-11&productId=11710
    eller
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=61027&langId=-11&categoryId=17097&chosenPartNumber=10099048

De har en bra lösning för vantar och sånt; ett tidningsställ egentligen. Kanske kan vara nåt? www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=33860&langId=-11&categoryId=15647&chosenPartNumber=00069240

• Beatrize74
    nublu skrev 2006-09-29 10:18:24 följande:
    Beatrize74 : En "påshylla" kanske? Har för mig om att Norrgavel och IKEA har sådan i sortimentet.
    Är det en liknande den som Äppelpaj har länkat till längst ner som du menar?
  • nublu

Äppelpaj: Tack, du hittade "påshyllan" åt mig! Den sista länken om någon undrar...

• Beatrize74
    Äppelpaj skrev 2006-09-29 10:23:26 följande:
    Åh luscious, ge mig sängborden! Gud så fina! Ser de framför mig i fixat skick. Synd att vi bor lite långt ifrån dem och att sovrummet är pyttelitet. Beatrize, skoskåp på väggen kanske, det tar inte mycket plats. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...ellerwww.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...De har en bra lösning för vantar och sånt; ett tidningsställ egentligen. Kanske kan vara nåt? www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...
    Inte alls dumt med en sådan där hylla som du länkade till sist. Då kan barnen få varsin och så kan jag och maken ha en tillsammans eller så låter vi posten ligga i den översta.

Funderar även på skoskåpet, men det är ju lite tråkigt i sin utformning. Vitmålad kanske, med lite andra beslag och annat.

Ska helt renovera hallen och sitter och drömmer här. Som det är nu så DRUNNAR vi i alla höst, vinter och sensommarkläder.
  • Äppelpaj

Det finns vitt, välj det istället för antikbets när du klickar på länken. Jag råkade lägga in fel, mitt nöt.

• Beatrize74

Oj...den var ju ännu finare...det lutar åt att det kanske blir en sådan. Var det den som fanns i vitt menar du? Hittar inte någon möjlighet att ändra. Hmmm....

Vad gulliga ni är!

Sitter just nu och samlar bilder på innerdörrar, ytterdörrar, lister, socklar och garderober och ska nu gå in och kika på lite passande tapeter till hallen.

Kan ju passa på att fråga er här inne, ni har ju så bra smak. Vad har NI för tapeter i hallen?

Jag är ute efter något ljust och gaaaanska tidlöst, men kan verkligen göra avsteg om jag hittar något mönster jag blir förälskad i. Tycker serien "Ornament" från Boråstapeter har fina tapeter och även Ecos "Bloom".

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!