• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • nublu

Äppelpaj: Vik dem dubbla! Karlns skor alltså...

Hurra, någon gång inom den närmsta framtiden ska jag till Ullared. Räkna med att jag ska leta inredningsprylar!

• Beatrize74

Tjejer, några av er har varit in och kikat på min bedrövelse till hall. Ge mig gärna lite tips och råd där, ni är ju bundsförvanter när det gäller den stil jag är ute efter (Lantligt, romantiskt, vitt etc.)

Dörrarna ska bli vita. Ett trägolv ska sättas in. En garderob (med skjutdörrar) ska sättas in fram till den första dörren på vänster sida.

Sedan ska vi måla trappan vit.

Mellan de båda dörrarna passar det där skoskåpet perfekt. Mössförvaringen kanske precis bredvid dörren där stolen står. Frågan är om man får plats med en liten sittplats där under också eller om den är ganska "djup".

Ni som hade sådana hemma, från Ellos och IKEA, om man har en djupare sittbänk framför, kan man få plats att ta på sig skorna där då tro, eller är den för djup?

Gå gärna in och klottra lite tänkbara förslag. Vi har inte påbörjat något än

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m11502304.html

• Smajla
    nublu skrev 2006-09-29 13:33:57 följande:
    Smajla: Jag vill också ha!
    Vilket? Skrattande
    //Smajla
  • nublu

Beatrize74 : Jasså, det var din hall! *känna igen*

Jag tackar min lyckliga stjärna för vår källaringång. Hallen uppe är vår "finingång" med bara ett par tofflor på golvet.

• Beatrize74
    nublu skrev 2006-09-29 13:58:27 följande:
    Beatrize74 : Jasså, det var din hall! *känna igen* Jag tackar min lyckliga stjärna för vår källaringång. Hallen uppe är vår "finingång" med bara ett par tofflor på golvet.
    Ja, har man väl sett den en gång så glömmer man den nog inte i första taget är jag rädd!

*ryser*
  • Smajla
    nublu skrev 2006-09-29 13:58:56 följande:
    Smajla: Rubbet!
    SkrattandeSkrattande
    //Smajla
  • Smajla

Nu kan ni hälsa på hos mig för jag har tagit en MASSA bilder på hemmet och lagt in Glad

//Smajla
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!