• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Elisia, från ikea, trepack, en stor två små. Slipade o målade! Finns en till i mitt bildgalleri...

• Elisia

Du menar att du slipade och målade dem själv? Vad var det för färg på dem från början?

• juliah

elisia, ja precis, de är typ ljust träfärgade, inge fina alls tyckte jag...

• therre

Åh, jag ligger så efter. Ni är så energiska!

• Elisia

Bah! Jag ligger efter med flera sidor nu efter flytten och försöker läsa mig fram lite i taget när det blir en stund över i flyttröran...

• Prinsar

Jag har jättefina inredningsdetaljer på jysk. Bla en kaffetavla.
    Men jag kan inte lägga in bilden. Hur gör ni för att läga in bilder i forumet? Jag kanske är trög men det får jag ta!

• Beatrize74
    Prinsar skrev 2006-10-02 09:36:20 följande:
    Jag har jättefina inredningsdetaljer på jysk. Bla en kaffetavla.Men jag kan inte lägga in bilden. Hur gör ni för att läga in bilder i forumet? Jag kanske är trög men det får jag ta!
    Om bilden är "liten" kan man högerklicka direkt på bilden och klistra in här i forumet.

Det vanligaste är att du först lägger in det i ditt album och sedan högerklickar och kopierar och klistrar in här i forumet, men då måste du vara PLUS medlem.
  • Madicken73

Inlägg 1 till mina proffs till vänner:

Ni som kan allt om vit färg! Jag tycker mig ha ett litet problem i mitt blivande kök!

Råsponten i taket har jag målat i kritvitt...pärlsopnten har jag målat i exakt samma vita nyans som på köksluckorna (IKEA´s Lidingö) något krämigare färg än taket...fönstren är också vita men en något "gulare" än pärlsponten! VAD SKA JAG KÖPA FÖR VIT FÄRG TILL MINA LISTER OCH FÖNSTERFODER?????? Det är jättesvårt! Trodde att det var givet med kritvitt först men nu är jag ytterst tveksam då själva fönstrena är det "gulaste" i rummet...SUCK!
    Snälla hjälp!!!!! Tyvärr har jag ingen mer bild än dukningen på köket i mitt galleri....

• Madicken73

Inlägg2:

Om jag hittar min bok VIT JUL så skulle någan av er få kunna köpa den som är i mycket fint skick! Får väl ordna en auktion då....högsta budet vinner! om jag hittar den som sagt!

Har tips på två andra Julböcker med mycket fint och lantligt i.... vet ej om de finns kvar att köpa dock....
    Vinterns och julens glädje av Dreyer, Hensley och Löwe (med ett danskt ö) Bonnier
    Den stora Julboken 2002 också från Bonnier.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!