• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • nublu

Ankmor : Kan du inte höra med någon av de svenska återförsäljarna om de kan ta hem åt dig då?

• Eddan

Smajla: jag är inredningstidningsmissbrukare . Jag kastar mig över alla tidningar jag kan hitta men läser först och främst Drömhem & Trädgård, Lantliv, Hus&Hem, Hem Ljuva Hem. Har nyss avslutat en prenumeration på Country Living (amerikansk). Hade Country Accents (också amerikansk) förut men den lades ner. Nu har de börjat sälja den igen så jag är sugen på att ta en ny prenumeration på den. I Country Accents låg dock tonvikten mer på lantligt än på vitt och romantiskt. Jag gillar dock bägge stilarna och försöker mixa ihop dem.

• Samla

Som övriga: Drömhem..., men köpte en norsk tidning som till o med slår Drömhem: Vakre Hjem & Interior på Pressbyrån. Tjocka lyxiga sidor, underbara saker, jag LOVAR ni blir inte besvikna.

Usch sjuk hela dagen, jag som tänkte åka till www.anrika.com och till MiljöstalletLedsen

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • hampo
    Samla skrev 2006-10-01 18:31:11 följande:
    Som övriga: Drömhem..., men köpte en norsk tidning som till o med slår Drömhem: Vakre Hjem & Interior på Pressbyrån. Tjocka lyxiga sidor, underbara saker, jag LOVAR ni blir inte besvikna. Usch sjuk hela dagen, jag som tänkte åka till www.anrika.com och till MiljöstalletLivet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
     Krya på dig.
    § alla har vi varit små §
  • Eddan

Samla: jag har också köpt någon norsk inredningstidning då och då och de brukar ha fina reportage. Det märks att norrmännen har haft bra ekonomi ett bra tag nu för de satsar väldigt mycket på sina hem och "bieffekten" av det är att de har bra inredningstidningar också. Vi bor nära norska gränsen och besöker grannlandet cirka varannan månad. Nackdelen är att priserna tyvärr är högre än i Sverige så man får ta det lugnt med shoppingen.

• nublu

Jag läser också Drömhem & Trädgård. Tyckte att den var sådär ett tag men nu har den blivit läsvärd igen. Prenumererar på Allt i Hemmet och Hem&Antik. Den sistnämnda är riktigt bra på lantligt och ombonat.

• hampo

Lantliv fick mig att börja skapa mitt hem . Satte igång och målade, sen har det bara fortsatt. Man blir helt sjuk när man läser den.

§ alla har vi varit små §
  • Smajla
    Eddan skrev 2006-10-01 18:10:10 följande:
    Smajla: jag är inredningstidningsmissbrukare . Jag kastar mig över alla tidningar jag kan hitta men läser först och främst Drömhem & Trädgård, Lantliv, Hus&Hem, Hem Ljuva Hem. Har nyss avslutat en prenumeration på Country Living (amerikansk). Hade Country Accents (också amerikansk) förut men den lades ner. Nu har de börjat sälja den igen så jag är sugen på att ta en ny prenumeration på den. I Country Accents låg dock tonvikten mer på lantligt än på vitt och romantiskt. Jag gillar dock bägge stilarna och försöker mixa ihop dem.
    Ujuj vad många Skrattande

Samla - Krya på dig!

Samla o Eddan - kul med norsk, brorsan bor i Norge så han kan ju få shoppa åt mig ifall jag ser nåt i norska inredningstidningar då FlörtSkrattande
    //Smajla
  • nublu

Estniska heminredningstidningar har MYCKET att lära om lantlig romantisk inredning. Mycket ful modern arkitektur (och vackra timmerhus) och brackigt i värsta Dallas-stilen. Vit färg är okänt, det ska vara furupanel genomgående *brrrr*

• Samla

Tack va snälla ni är! Glad

Smajla: la in lite av de norska länkarna i länklistan!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!