• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Fragglerock

Alltså jag gillar www.akeba.se

Men de har gjort om hemsidan så alla fina miljöer och alla kort på tyg, lyktor och annat blingbling är borta. Tydligen är sidan nyligen omgjord så det kanske kommer mera! Men de har massa skoj i affären i alla fall!

• Smajla
    Smultronet12 skrev 2006-09-29 12:16:38 följande:
    Tidigare i tråden efterlyste jag krukor där det står kryddors namn på, tex basilika. Tyvärr ingen som svarade, eller jo en som hade sett på Ica, men dom finns inte här på nån Ica affär.Helst vill jag att dom ska vara i zink, nån som kan hjälpa mig???
    www.hagahem.com/brukaskalar.html
    Är det typ såna du menar? För just dessa är Bruka.
    www.brukadesign.se
    Kanske kan maila dem/kolla återförsäljare sen när hemsidan är uppdaterad..
    //Smajla
  • Smultronet12

Smajla; Ja sånna skulle jag väldigt gärna vilja ha i mitt kök. Helst zink, men dessa skulle nog vara ännu finare i mitt kök.
    Tack!

• enlitenbitkaka

Jag kryper på nålar....vi har i dagsläget 3lghter att välja på!

2:a på 74m2 (gammal, högt till tak, stora fönster, fina trägolv, nyrenoverat badrum, diskmaskin, nytt kök m.m.) hyra 5800:- MITT i stan

3:a på 88m2 (ska kika på den imorgon men tror det är ett 60-tals hus) hyra 5700:- utkanten av Centrum

2:a på 67m2 ( byggd -94, nytt, fräscht, inglasad balkong.) hyra 4800:-.....LÅÅÅÅÅNGT ifrån stan

Blir galen!! Vill flytta nu ju......*ler*

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • Mellismamma

Hoppas det är ok att jag tittar in och hänger på i tråden?!

luscious: Åh vad spännande, alternativ 1 (2:a på 74m2 (gammal, högt till tak...) hade jag valt!

Vi håller oxå på leta nytt boende, hus och har hittat ett väldigt fint som är i toppskick, en sekelskiftsvilla som är byggd 1870.

Problemet är priset, SÅ dyr. Så vi står i valet kvalet hur vi ska göra. Och dessutom är det ute på e-bud, kan gå iväg för hur mkt som helst, men grejen är att INGEN har laggt bud ännu...

• Smajla
    Smultronet12 skrev 2006-10-02 19:30:15 följande:
    Smajla; Ja sånna skulle jag väldigt gärna vilja ha i mitt kök. Helst zink, men dessa skulle nog vara ännu finare i mitt kök. Tack!
    Ingen orsak. Synd att jag inte sett i zink bara..
    enlitenbitkaka skrev 2006-10-02 19:34:01 följande:
    Jag kryper på nålar....vi har i dagsläget 3lghter att välja på! 2:a på 74m2 (gammal, högt till tak, stora fönster, fina trägolv, nyrenoverat badrum, diskmaskin, nytt kök m.m.) hyra 5800:- MITT i stan3:a på 88m2 (ska kika på den imorgon men tror det är ett 60-tals hus) hyra 5700:- utkanten av Centrum2:a på 67m2 ( byggd -94, nytt, fräscht, inglasad balkong.) hyra 4800:-.....LÅÅÅÅÅNGT ifrån stanBlir galen!! Vill flytta nu ju......*ler*.•:*¨¨*:•. 7år av kärlek .•:*¨¨*:•.
    Vilken vill ni helst ha?
    Mellismamma skrev 2006-10-02 19:41:44 följande:
    Hoppas det är ok att jag tittar in och hänger på i tråden?!luscious: Åh vad spännande, alternativ 1 (2:a på 74m2 (gammal, högt till tak...) hade jag valt!Vi håller oxå på leta nytt boende, hus och har hittat ett väldigt fint som är i toppskick, en sekelskiftsvilla som är byggd 1870. Problemet är priset, SÅ dyr. Så vi står i valet kvalet hur vi ska göra. Och dessutom är det ute på e-bud, kan gå iväg för hur mkt som helst, men grejen är att INGEN har laggt bud ännu...
    Självklart! Välkommen! Kul att ni hittat hus, hoppas ni får det då! Har du bilder?
    //Smajla
  • enlitenbitkaka

Mellismamma:

Välkommen Vad härligt..... är det DRÖMHUSET så tycker jag ni ska smygbuda lite iaf.....så ser ni hur det går upp sen, OM det går upp....

Smajla:

Vi vill självklart ha 2:an på 74m2.......den ligger rakt över ett av mina jobb och max. 50m ifrån de andra två.....*ler*

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • Mellismamma

Tackar tackar för varmt välkomnande! =)

smajla: ska se om jag får till ngn länk...

luscious: tror att ingen har budat är pg a det redan höga priset eller att det är ett litet mindre hus (4 rum, 129 kvm).
    Men för oss passar det fint eftersom vi har bara ett barn och inte behöver större.

Åh det vore väl raktiskt att ha nära till jobbet och slippa ta bil/tunelbana eller dyl!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!