• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • LPW

Naturfärgade linnegardiner kanske skulle passa (fast färgen måste ju i så fall stämma överens med väggarna)?!

• Smajla
    Pärla1 skrev 2006-10-03 08:23:06 följande:
    Saken är den, jag har dessa röda tavlor i rummet, så det måste passa till dem...
    Man måste ju inte ha panel jämt utan kan du inte varva mellan dina röda och vita panellängder och köpa kanske vit hissgardin (tycker jag är supersnyggt) eller "vanliga" längder i ljust tyg.
    //Smajla
  • apache

Nu har vi flyttat in i det nya huset äääntligen stilen går i lite gammaldags med höga bröstpaneler,vitmålade tak och ljust i största allmänhet.

Jättefint är det men jag skulle så gärna vilja byta ut dom flesta möbler men tyvärr tillåter inte ekonomin det...

• Mystjejen

Ikväll kommer bilder på mitt sovrum... Har lite frågor och behöver lite råd...

Är såååååå kul att inreda!!!!
    Pärla1: Jag är dålig på gardiner... Jag har vitt överallt...
    Så jag hade nog haft vita el mörkt bruna i nått diskret mönster, åhlens har jättefina. Typ barock stil el vad man ska kalla det. Medaljonger och sådant...
  • Madicken73
    Madicken73 skrev 2006-10-02 11:33:50 följande:
    Inlägg 1 till mina proffs till vänner:Ni som kan allt om vit färg! Jag tycker mig ha ett litet problem i mitt blivande kök!Råsponten i taket har jag målat i kritvitt...pärlsopnten har jag målat i exakt samma vita nyans som på köksluckorna (IKEA´s Lidingö) något krämigare färg än taket...fönstren är också vita men en något "gulare" än pärlsponten! VAD SKA JAG KÖPA FÖR VIT FÄRG TILL MINA LISTER OCH FÖNSTERFODER?????? Det är jättesvårt! Trodde att det var givet med kritvitt först men nu är jag ytterst tveksam då själva fönstrena är det "gulaste" i rummet...SUCK!Snälla hjälp!!!!! Tyvärr har jag ingen mer bild än dukningen på köket i mitt galleri....
    Jag skulle VERKLIGEN behöva ett råd om detta! Snälla.....
  • Madicken73

Fick en idé! Vi har ju en tråd med alla länktips till den den här sidan! Jag funderar på att starta en likadan tråd fast med alla butiker som säljer våran stil i vårt land???! Ibland är man ju faktiskt ute på vift och då hade det varit bra att veta vart man ska när man vill shoppa! Det jag önskar är att det bara blir butiker där man finner lantromantiskstil och mycket VITT! Siabutiker är också bra samt gulliga barnbutiker inom denna stil! Det bästa är väl att börja sortera in affärerna i landskap och därinnom i bokstavsordning på ort! Jag skapar en nu faktiskt!!!!! Skriver länken om en stund:

• millface

Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?

Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.

Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!