• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Madicken73
    millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande:
    Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet.
    Ohhh, det var svårt faktiskt! Jag tror att jag hade valt Siri...men de andra ger ju lite stuns till rummet! De är fina alla tre!

Hur gjorde du den fina texten på väggen?
  • Smajla
    millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande:
    Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet.
    Jag röstar på Siri i vitt - tycker den var jättefin och tror den blir snyggast i er hall. Gant-kuddarna får bli som en "färgklick" på bänken. Glad
    //Smajla
  • jen05

Siri skulle nog passa bäst tror jag?? hehe svårt!

• therre

Alltså... Washroom på engelska... Tvättrum. Är det där man tvättar av sig, badrum eller tvättstuga? Letar ju efter en tvätt-stuge-skylt!

• therre

hrm... googlar jag hittar jag typ bara toaletter så

• millface
    Madicken73 skrev 2006-10-03 12:41:25 följande:
    millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande: Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet. Ohhh, det var svårt faktiskt! Jag tror att jag hade valt Siri...men de andra ger ju lite stuns till rummet! De är fina alla tre! Hur gjorde du den fina texten på väggen?
    Väggorden har jag beställt på internet www.myfirstroom.se.

Tack så mycket för att ni kollade och gav ert förslag.

Jag tror också det blir Siri den är ju lite mer tidlös och passar till allt. Är rädd att man kanske tröttnar på stjärnorna efter ett tag annars och mattan är ju rätt dyr...

Undrar bara om mattan har lätt att bli smutsig i och med att den är vit och om det i så fall går bort lätt? Mattan går att tvätta i 30 grader i maskinen tydligen.
  • Smajla
    millface skrev 2006-10-03 12:50:35 följande:
    Madicken73 skrev 2006-10-03 12:41:25 följande: millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande: Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet. Ohhh, det var svårt faktiskt! Jag tror att jag hade valt Siri...men de andra ger ju lite stuns till rummet! De är fina alla tre! Hur gjorde du den fina texten på väggen? Väggorden har jag beställt på internet www.myfirstroom.se.Tack så mycket för att ni kollade och gav ert förslag.Jag tror också det blir Siri den är ju lite mer tidlös och passar till allt. Är rädd att man kanske tröttnar på stjärnorna efter ett tag annars och mattan är ju rätt dyr...Undrar bara om mattan har lätt att bli smutsig i och med att den är vit och om det i så fall går bort lätt? Mattan går att tvätta i 30 grader i maskinen tydligen.
    Vi har en vit matta i v-rummet. Syns aldrig att den blir smutsig..
    //Smajla
  • Fragglerock

Jag önskar mig själv Viggo i julklapp, men i er fin hall så passar nog en vit Siri bäst! Det kommer bli superdupersnyggt!

• Smajla

Skulle själv kunna tänka mig en Siri..

//Smajla
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!