• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • nublu

Eddan : Shit, den skylten vill jag ha!

Åh, jag vill måla färdigt arbetsrummet, har ju en strykning kvar, så att jag kan få upp gardiner och börja PIFFA.

• Smajla
    abris skrev 2006-10-03 21:34:53 följande:
    smajla: fina bilder...
    tack! Kyss har lagt in ännu fler på vad vi vill köpa i "3-an"..
    Lola Jämtland skrev 2006-10-03 21:35:10 följande:
    Detta vill jag ha i burspråket i mitt nya hus. Funkar det ihop med gammal stil? Insynsskydd //Blivande husägare!
    Mycket snyggt, har velat ha det själv men har inget behov av ett just nu. Absolut funkar det! Jag vet vad du menar, har sett det på Designtorget.. Påminner om kakeldekor liksom..
    //Smajla
  • therre
    Lola Jämtland skrev 2006-10-03 21:35:10 följande:
    Detta vill jag ha i burspråket i mitt nya hus. Funkar det ihop med gammal stil? Insynsskydd //Blivande husägare!
    Jag tycker det är jättefint! Funderar på det till mitt badrum!
  • Smultronet12

Jag har ju letat efter kryddkrukor i zink, har fortfarande inte hittat några MEN dessa hittade jag på Ikea www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=41372&langId=-11&categoryId=15716&chosenPartNumber=50074710

åsså tänkte jag sätta/måla någon text på krukorna. Kanske nån kan tipsa mig om nån fin etikett eller fin text man kan måla av. Ska vara kryddors namn som tex basilika...

• Smultronet12

Lola Jämtland; Dom tycker jag är jätte fina. Sånna vill jag ha i vår ena toalett som är i huset vi mest troligt köper...

• Elisia

Lola! De där insynsskydden är gammal svensk tradition och användes ursprungligen på de stora hälsingegårdarna där man sällan hade råd att möblera hela husen utan lät övervåningarna stå tomma. För att ge en illusion av att det var bebott även där så satte man upp sådana där blom-siluetter - mest för att ge intryck av att han hade mer pengar än vad man kanske hade...

• Smajla
    Elisia skrev 2006-10-04 12:49:55 följande:
    Lola! De där insynsskydden är gammal svensk tradition och användes ursprungligen på de stora hälsingegårdarna där man sällan hade råd att möblera hela husen utan lät övervåningarna stå tomma. För att ge en illusion av att det var bebott även där så satte man upp sådana där blom-siluetter - mest för att ge intryck av att han hade mer pengar än vad man kanske hade...
    Cooolt! Glad
    //Smajla
  • nublu

Lola : Jag funderar på ett sådant insynsskydd till vårt badrumsfönster. Är så less på det gamla bubbliga glaset som sitter där nu. Ska byta nästa år när det är sommar och varmt.

Åh, såg ni det supercharmiga gungfåret på www.formodesign.se ? Finns på barnavdelningen!

• therre

Ja, ska definitivt ha sånt där till badrummet.

Föressten, vet ni om det går att måla direkt på våttapet? Vårt badrum i stugan är ju "nyrenoverat" (för att vara en stuga ) för sisådär 10 år sedan och är ju inte direkt lantlig

• Sabika

Å den här köpte jag när Eddan köpte sin skylt

Madicken 73: Bra idé med "affärstråd" !
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!