• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • therre

Förresten... Vad heter sådana här svarta ovala ramar? Tror i "folkmun" att de heter mormorsramar, men vilken är den rätta termen?

• Sabika

If you wear it you wash it (står det... it:et "simmade ur bild" )

• Sabika

Dagens boktips (har kanske varit uppe på tapeten förr?) Fint till jul av Helene S Lundberg.
    Lånade den på bibblan idag.. lite småpyssel och mys....

• nublu

Sabika : Var har ni köpt era skyltar?

Therre : Dålig idé som min 3-åring brukar säga. Hör med färgaffären men jag TROR att det finns mjukgörare i våttapeten som gör att färgen liksom blir gummiaktig och aldrig stelnar helt. Har för mig om att jag läste det i AiH för några nummer sedan.

• Mystjejen

JIPPIE!! Fyndade på blocket idag! Två fina fotöljer med fotpallar för 1000:-, vitklädda...

• Eddan

nublu: jag kan svara på det - ser att Sabika har annat för sig just nu - vi köpte dem på en lågprisaffär som heter Nille, i Röros Norge. Man kan faktiskt hitta lite roliga grejor där ibland. Sabika köpte även sin fina vita spegel där (hon såg den före mig och det fanns bara en ). Men naturligtvis så unnar jag min allra käraste söster det fyndet !

• Smajla

Har sett nåt insynsskydd nånstans som var så himla snyggt men nu hittar jag det ju inte bara för att jag skulle visa Skrikandes

Titta gärna in hos mig så får ni se var vi väntar på ledig 3:a.. (Till 3:an)

//Smajla
  • Eddan

Har ni sett bilagat "Hem & trädgård" som man kan köpa tillsammans med Aftonbladet den här veckan. Där fanns det lite godsaker faktiskt. Bl a reportage från Pamela Andersons shabby chic-hem.

• therre
    nublu skrev 2006-10-04 15:34:58 följande:
    Sabika : Var har ni köpt era skyltar?Therre : Dålig idé som min 3-åring brukar säga. Hör med färgaffären men jag TROR att det finns mjukgörare i våttapeten som gör att färgen liksom blir gummiaktig och aldrig stelnar helt. Har för mig om att jag läste det i AiH för några nummer sedan.
    Ah! Får spara det så länge!
  • millface

Vet ni var man kan köpa billiga/snygga lampfötter?

Coop forum - har dom?

IKEA har jag redan tittat på...

Den ska såklart vara vit och i lite gammal stil

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!